טרנד חדש ומדאיג: אבקת קפאין להסנפה – הישר מאמזון
רופאים מזהירים מפני האבקה החדשה – גם בשל הנזק הכבד לאף, וגם בשל הסיכון מפני צריכת יתר של קפאין, שיכולה להיות קטלנית

תופעה חדשה ומטרידה למדי הופכת לפופולארית בקצב מדאיג, כאשר אנשים מזמינים מאמזון אבקת קפאין אותה ניתן להסניף.

"זה כמו קוקאין, אבל פחות אינטנסיבי וללא כל תופעות הלוואי הרעות", אמר מקס בן ה-32 מקונטיקס, שעובד בפיתוח עסקי.

הוא לא רצה להיחשף בשמו המלא, אבל הוא שיתף כי בנובמבר הוא שמע לראשונה על קפאין להסנפה, כאשר נתקל בטעות באמזון במותג Want A Bump?. מסוקרן מאוד, מקס הזמין בקבוקון של גרם אחד ב-14.99 דולר בלבד – והסניף.

"אני זוכר שהרגשתי את זה מיד וממש נדהמתי", אמר מקס, וסיפר כי הוא ממשיך לצרוך את האבקה הזו מדי יום. "והדבר הגדול ביותר עבורי, שזה לא משפיע על השינה כמו שתיית קפה".

אבקת הקפאין של המותג Want A Bump? הושק לראשונה בקיץ שעבר והתקשה לעמוד בביקוש, כך לפחות לפי הפוסט בעמוד האינסטגרם של החברה, שמוכרת תרסיס לאף, בקבוקוני אבקה ושטרות מזויפים לגלגול כדי להסניף.

"אנחנו לא רק מוכרים מוצרים, אנחנו שואפים לשפר את חיי היומיום", נכתב באתר החברה, שמתארת את המוצר שלה כ"תוסף אנרגיה חדשני המורכב מתערובת מאוזנת של קפאין ואינוזיטול (סוכר המיוצר על ידי הגוף) שנועד לתת אנרגיה מיידית".

אך כמובן, אנשי מקצוע ממהרים להזהיר את הציבור מפני הטרנד החדש.

"הקפאין במזון או במשקה, נספג יותר לאט בגוף" מאשר דרך האף, הסבירה ד"ר שאלין ראו, מנהלת שירותי אי ספיקת לב בבית חולים בלונג איילנד.

"המפתח לשימוש הוא צריכה של כמות בטוחה... ולשים לב לגבול כדי למנוע מנת יתר", המשיכה ראו, שהזהירה כי הסנפה באופן תדיר עלולה לפגוע מאוד במעברי האף, בדיוק כמו קוקאין.

צריכת יתר של קפאין יכולה להיות מזיקה מאוד. רק בקיץ שעבר, מתאמנים הוזהרו מצריכת אבקת חלבון מסוימת מכיוון שהיא מכילה כמויות "קטלניות" של קפאין".

YOU MIGHT ALSO LIKE