כך טיקטוק תפסה עמדה נגד ישראל – והביעה תמיכה בטרור
החברה, שחלק מעובדיה חגגו את הטבח באזרחי ישראל, לא מאפשרת להפיץ קמפיינים למען החטופים – אך מסכימה לפרסם גיוס כספים לילדי הרצועה

עובד בכיר בטיקטוק, שלח מכתב פנימי בו האשים את החברה בהטיה נגד ישראל באופן בו היא מקדמת פרסומות באפליקציה.

התזכיר הפנימי נשלח להנהלה הבכירה על ידי צוות בסניף הישראלי, שטען על מדיניות לא שוויונית כלפי התוכן הממומן משני הצדדים, והאשים כי עובדים רבים ומנהלים הביעו בגלוי "תמיכה בטרור או תמיכה בתנועות קיצוניות" המתנגדות לישראל.

צילומי מסך מצ'אט של עובדי החברה חשפו כיצד מנהלים במחלקת האמון והביטחות חגגו את התקפות חמאס וארגוני טרור אחרים הנתמכים על ידי איראן.

(צילום: Getty Imagess)

על אף שהחברה כן נקטה במספר מאמצים להסיר פוסטים וסרטונים אנטישמים עם מידע שקרי על ישראל, השקפת העולם של רבים מהחברה "סביר להניח משפיעה על כמות התעמולה העונית נגד ישראל ונגד היהודים, והפצת המידע המוטעה בפלטפורמה, בארה"ב ובאירופה".

למעשה, העובד הבכיר אמר שטיקטוק מאפשרת יותר תכנים אלימים גרפית מצד פרו-פלסטינים, כמו גם פוסטים מסיתים אשר מפרים בבירור את מדיניות החברה. מנגד, החברה דחתה קמפיין ישראלי להעלאת מודעות ל-240 בני הערובה הישראלים המוחזקים בעזה, בעוד שאפשרה לקדם קמפיינים לגיוס כספים לילדים ברצועה.

"התיוג של תינוקות חטופים, נשים ילדים וקשישים, שנלקחו ממיטתם על ידי חמאס-דאעש, כ'נושא פוליטי', הוא לכל הפחות תפיסה חד צדדית", נכתב. "בדרך הזו, גולשים נחשפים למודעות בתשלום, חלקן עם תקציב גבוה, המציגות את הסבל בעזה, בעוד שהמודעות המציגות את הטרגדיה ההומניטרית של בני הערובה הישראלים לא מופצות בפני הקהלים האלה".

מלבד זאת, העובד טוען כי הגישה של החברה לסכסוך המתמשך יצרה סביבת עבודה רעילה עבור העובדים היהודים והישראלים.

טיקטוק כמובן הדפה את ההאשמות הללו, שהן "שקריות", ואמרה שאינן "משקפות את מדיניות החברה בשום צורה".

"מדיניות הפרסום שלנו ברורה לגבי איזה תוכן מותר לפרסם, ואנו מחילים את המדיניות הזו באופן שווה על כל הפוסטים בטיקטוק", נמסר.

אבל ענקית המדיה החברתית, לה יש השפעה יוצאת דופן על דעת הקהל, ספגה כבר ביקורת על שלא עשתה מספיק כדי להוקיע את האנטישמיות מהרשת.

YOU MIGHT ALSO LIKE