בין שמרנים לפרוגרסיבים – וההשפעה על הבריאות המנטלית
מחקר חדש מסביר ילדים הגדלים להורים המחזיקים באידיאולוגיה ליברלית, מקבלים חינוך 'מתירני' יותר - מה שמשפיע לרעה על המצב הנפשי

ילדים שגדלים להורים עם דעות שמרניות, נמצאים בסיכון נמוך יותר לסבול מבעיות נפשיות מאשר אלה המקבלים חינוך פרוגרסיבי.

הקביעה עולה ממצאי מחקר א-מפלגתי שנערך על ידי מכון Brookings, Gallup והמכון לחקר משפחה, שמצא קשר בין האידיאולוגיה של ההורים וההשפעה על בריאות הילדים.

(צילום: Getty Images)

המחקר נעשה בין היתר על ידי סקר, שממצאיו הראו כי רק 55% מהמתבגרים להורים ליברליים דיווחו על בריאות נפשית טובה או מצוינת, זאת  בעוד ש-77% מאלה שמתחנכים להורים שמרנים העידו על אותו הדבר.

יש גם פער של 14 נקודות בין הורים "מאוד ליברלים" ל"מאוד שמרנים" בכל הנוגע לשאלה אם הם בקשר טוב עם הילד המתבגר.

"הורים שמרנים מאוד, בממוצע, נהנים מיחסים חזקים יותר עם ילדיהם המתבגרים, כאשר הליברלים חווים את הגרוע ביותר", טען ג'ונתן רות'וול, אחד ממחברי המחקר.

הוא טען גם שהורים שמרנים נוטים להשתמש באסטרטגיות הורות יעילות יותר, כמו 'להטיל משמעת אפקטיבית לילדים שלהם, תוך שהם גם מפגינים חיבה ומגיבים לצרכיהם' – זאת לעומת האופן בו הורים ליברלים פועלים.

היתרונות בהורות שמרנית יותר היא ה'סמכותיות'. למרות שהיא לפעמים מורגשת כ'קרה ונוקשה', אופן ההורות הזו היא יותר 'חמה, תגובתית ומשמעתית'. זאת לעומת הורות עם גישה ליברלית, שהיא יותר מדי 'מתירנית.

רות'וול אמר כי "בעיות נפשיות בגיל ההתבגרות המוקדמת מנבאות בעיות נפשיות בבגרות, עם השלכות רחבות על יחידים, משפחות, קהילות וחברה שלמה".

YOU MIGHT ALSO LIKE