תושב לוס אנג'לס הורשע בהפעלת מנגון שארגן מאות חתונות פיקטיביות למטרת גרין קארד
על פי פסק הדין החשוד ושותפיו להונאת ההגירה ניהלו סוכנות שדאגה לשדך בין לקוחותיה לבין אזרחים אמריקאיים על מנת להשיג את מעמד תושבות הקבע במרמה. עבור שירות זה נגבו סכומים שנעו בן 20 ל-35 אלף דולר

תושב לוס אנג'לס בן 42 הורשע בבית המשפט הפדרלי בבוסטון בארגון של מעל ל-300 חתונות פיקטיביות למטרת קבלת מעמד תושבות קבע בארה"ב (גרין קארד).

על פי הודעת הרשויות, כתב האישום בגינו הורשע אנגילברט אולן, אזרח פיליפיני במקור, היה קשירת קשר לביצוע תרמית חתונות וזיוף מסמכי הגירה.

הוא נעצר בחודש אפריל 2022 על חלקו במנגון הונאת ההגירה ביחד עם מרסיאליטו ביאול בניטז בן ה-49, גם כן פיליפיני במקור המתגורר בלוס אנג'לס, שעל הודאתו באשמה דיווחנו לפני כחודשיים. ביחד עימם נטלו חלק באותה הונאה עוד עשרה שותפים.

על פי  כתב ההרשעה, כל אחד ממאות הלקוחות שילם להם סכומים שנעו בין 20 ל-35 אלף דולר במזומן ותמורת זאת "שודך" לאזרח או אזרחית אמריקאים שגוייסו על ידי אולן, בניטז ושותפיהם להונאה אשר דאגו גם לספק מסמכים מזוייפים שכללו החזרי מס לכאורה.

כמו כן, גם טקס הנישואים אורגן על ידי אותה סוכנות שתיעדה אותו באלבום תמונות על מנת להוליך שולל את פקידי ההגירה כאילו מדובר בחתונה אמיתית. 

חלק מטקסי הנישואים המזוייפים שארגנו אולן ושותפיו להונאה

בהמשך הכשיר אותו מנגון את הזוגות לקראת הריאיון במשרדי ההגירה וערך עימם תרגול על השאלות שהם צפויים להישאל תוך הנחיה מדויקת כיצד להערים על הפקידים בדרך לקבלת הגרין קארד המיוחל. 

"במשך 6 שנים, הנאשם, אנגילברט אולן, גרף לכיסו מאות אלפי דולרים על ידי הפעלת ארגון הונאה שהתמקד בהפקת תרמית נישואים", אמר צ'אד פלנטז, סוכן הגירה בכיר במחלקת החקירות של המשרד לביטחון המולדת בסן דייגו.

"החתונות הפיקטיביות והטבות ההגירה הלא חוקיות שהתגלו בתיק זה, הובילו לבזבוז משאבים עצום מצד הרשויות הפדרליות אשר בין היתר גרמו לכמות גדולה של עיכובים בתיקים אחרים שעסקו בנישואים לגיטימיים בין אזרחים זרים לאזרחי ארה"ב ובנוסף איימו על הביטחון הלאומי בכך שאיפשרו לאנשים להישאר במדינה באמצעות מרמה".

"אולן שיחק תפקיד מרכזי בהפעלת מנגון הנישואים הפקטיביים כאשר היה אחראי באופן ישיר ליותר מ-300 חתונות שכאלו אשר חתרו תחת חוקי ההגירה. זו הייתה הונאה שיטתית שפעלה כנגד ממשלת ארה"ב", מסר התובע הכללי בפועל, ג'ושוע לוי.

הוא הוסיף ואמר כי "נישואים פיקטיביים מהווים עבירה חמורה אשר מערערת את היסודות של שיטת ההגירה הלאומית. הנאשם ושותפיו לא רק ניצלו את שיטת ההגירה לטובתם האישית אלא גם פגעו בעקרונות הלאומיים של ארצות הברית בקבלת מהגרים ואזרחים פוטנציאליים.

פעולת האכיפה המהירה והנחרצת שננקטה במקרה זה, משקפת את המחויבות שלנו לשמירה על שלמות תהליך ההגירה וכן על הערכים שהגדירו את העם הזה".

"זהו כבוד וזוהי פריבילגיה להיות אזרח אמריקאי אולם הנאשם הפך את התהליך להונאה מוחלטת. הוא ושותפיו הפרו את חוקי ההגירה ופגעו בביטחון הציבור וכן בסיכוייהם של אלו השואפים להפוך לאזרחים באופן חוקי", אמר סוכן ה-FBI בבוסטון, ג'ודי כהן. "ההרשעה הנוכחית משמשת כתמרור אזהרה עבור כל אלו הפועלים בדרך, למען ידעו כי רשויות האכיפה מאוחדת במאמצים לפעול כנגד כל אדם או מנגון המבקשים לעקוף את החוקים באמצעות הונאה". 

אולן הוא העשירי בחבורה שמורשע באישומים נגדו ודינו צפוי להיות מוכרע בחודש מרץ הקרוב. גזר דינו של בינטז נקבע לחודש הבא. 

העונש המקסימלי על פי החוק לעבירות אלו הוא עד 5 שנות מאסר וכן קנס בסך 250 אלף דולר.

YOU MIGHT ALSO LIKE