חמושים פרצו באיומי אקדח לתוך בית באזור הוואלי בלוס אנג'לס: בעל הבית הגיב בירי, הרג אחד מהם ועוכב לחקירה
על פי ההערכות לפחות אחד מתוך שאר הפורצים שהצליחו להימלט נפגע כתוצאה מכך. עוד נודע כי החשודים הותירו מאחוריהם את הרכב באמצעותו הגיעו לזירת האירוע. בשלב זה לא ברור מדוע אזקה המשטרה את הבעלים שהגן על בנו וסבתו אשר שהו עימו

חשוד נורה למוות על ידי בעל בית במהלך ניסיון פריצה שהתרחש הבוקר בשכונת גרנדה הילס שבאזור הוואלי בלוס אנג'לס.

על פי הודעת המשטרה המקומית, כוחותיה הוזעקו סמוך לשעה 5 בבוקר לבית ברחוב Swinton Avenue בעקבות דיווח על כנופיה של בין שלושה לארבעה גברים בשנות ה-20 לחייהם שפרצו לתוך המקום במטרה לשדוד אותו.

אחד מהם כיוון אקדח לעבר בעל הבית בזמן שהאחרים חדרו פנימה. בתגובה שלף בעלי הנכס את אקדחו וירה בו מספר פעמים.

בעל הבית עוכב לחקירה כאשר הוא אזוק. על פי צילום שפרסם אתר KEYNEWS.TV

כתוצאה מכך, לכוחות ההצלה שהגיעו לזירת האירוע לא נותר אלא לקבוע את מותו של אחד מהפורצים. לדברי המשטרה, עקבות הדם שנותרו בשביל המילוט של הפורצים האחרים אשר ברחו בעקבות הירי, מעידות כי לפחות אחד מהם אם לא יותר נפגעו ממנו.

למרות שדי ברור שפעל להגנה עצמית, בדיווח שפרסם אתר יאהו שהסתמך על תיעוד מאתר KEYNEWS.TV, נמסר כי בעל הבית עוכב באזיקים לחקירה ולא ברור בשלב זה האם זו חלק מנוהל שגרתי במצב של ירי קטלני או האם מדובר באישום כלשהו שעלול להיות מוגש כנגדו.

יש לציין כי בזמן התרחשות התקרית, סבתו ובנו של בעל הבית שהו במקום.

עוד נמסר כי ככל הנראה השודדים הותירו את רכבם בזירת האירוע ובעל הבית ובני משפחתו לא נפגעו במהלכו.

אמש פורסם בעמוד האינסטגרם של אתר היברו ניוז תיעוד פריצה של מספר חמושים לתוך חצר בית בשכונת וודלנד הילס שהתרחשה בשעות הערב יממה קודם לכן.

בתוך כך, בתחילת השבוע דיווחנו על שלב חדש במגמת הפריצות, במהלכו פולשים רעולי פנים לתוך בתים בשעות ארוחות הערב, סביבות 7 עד 8 ולעיתים נתקלים בדיירים אשר שוהים במקום.

אחד מאותם קורבנות היה טים גספר, תושב שכונת וודלנד הילס אשר התראיין לרשת KTLA וסיפר על הפריצה שאירעה לפני כשבועיים.

"זו דלת עם זכוכית כפולה כך שאין לי מושג באיזה כלי הם השתמשו על מנת לנפץ אותה". 

כאשר חזר לביתו עם משפחתו מארוחת ערב, הוא מצא זכוכיות מנופצות על הרצפה ברחבי הסלון ואת מצלמות האבטחה שנתלשו מהקירות. בנוסף, בכל חדרי הבית שרר בלאגן מוחלט שכלל מגירות וארונות שנסרקו עד היסוד ומתוכם נגנבו תכשיטי יוקרה וחפצים אישיים. 

גם על כלב המשפחה מסוג רועה גרמני לא חסו הפורצים אשר ריססו אותו בספריי פלפל. בהמשך גילה גספר כי הפורצים אף הצליחו לפרוץ את הכספות שבהן שמר את אקדחיו. 

"מיד יצאנו מהמטבח לחוץ הבית בסמוך לחנייה ואמרתי לאשתי והילדים - 'הייתה פה פריצה, עדיף שכרגע נמתין כאן' והתקשרתי למשטרה".

לדבריו, למרות שהכספות היו פרוצות, כלי הנשק לא נגנבו והושארו בתוכן. 

מה שיותר הדאיג אותו זה עצם העובדה שהוא ומשפחתו היו מאוד קרובים למפגש פיזי עם הפורצים. "אנחנו נכנסנו הביתה בשעה 7:12 בערב והמצלמות נותקו בשעה 7, כלומר יתכן ש-12 בלבד הפרידו ביננו או שהפורצים שמעו אותנו מגיעים ואז נמלטו". 

מקרה נוסף שאירע החודש התרחש בזכונת שרמן אוקס כאשר גם אז נופצה לרסיסים דלת הזכוכית אלא שאז, דיירי הבית שהו בתוכו בזמן הפריצה, סמוך לשעה 7:50 בערב. "הם היו חמישה או ארבעה רעולי פנים", סיפר בעל הבית שנשדד. 

אישה אחרת סיפרה על הוריה המבוגרים המתגוררים בוודלנד הילס אשר בזמן שאכלו ארוחת ערב בסביבות 7:40, הופתעו על ידי רעולי הפנים. לדבריה, התברר לה כי הוריה אינם היחידים שנפלו קורבן מאחר שעוד תושבים באזור סבלו מאותן פריצות שכאמור, מתרחשות בשעות הערב בין 7 ל-8 בהן אנשים נוהגים לסעוד מחוץ לבית. 

בעודו ממתין לממצאי חקירת המשטרה, דווח בכלי התקשורת כי גספר החליט לבצע מחקר עצמאי במהלכו בדק את נתוני הפריצות באזור בחודשיים האחרונים.  

"גיליתי כמות גבוה של פריצות שהתרחשו בשעות הערב, אך היו גם כאלה שבוצעו בשעות הבוקר. לדעתי זה פשוט עניין של ניצול הזדמנויות". 

מלבד הצבת מצלמות אבטחה בחזרה בשטחי ביתו, הוא סבור כי חשוב מאוד שתושבי השכונה והאזור כולו יתקשרו בינהם וישתפו על מקרים דומים שהתרחשו על מנת להשגיח אחד על השני ובכך אולי לנסות למגר פריצות עתידיות. 

שוטרים בזירת האירוע בשכונת אנסינו

כאמור, תופעת הפריצות לבתים באזור הוואלי לא התחילה עכשיו וגם לא האלימות שבמקרים מסויימים עלולה להיות מלווה אליה. לפני חודש דווח באתר היברו ניוז על אירוע במהלכו קבוצה של חמושים פרצה לבית בשכונת נורת'רידג' ונמלטה עם כסף מזומן, מפתח של רכב יוקרה ורכוש נוסף.

על פי הודעת המשטרה, השוד התרחש בסמוך לשעה 11:30 בלילה בבית מגורים ברחוב Shoshone Avenue.

מקור משטרתי דיווח אז כי המשטרה הוזעקה לזירת האירוע לאחר שיריות נשמעו באזור וכן צעקות אנשים כתוצאה מכך.

כמו כן, נמסר כי בשוד היו מעורבים חמישה רעולי פנים שכאמור היו חמושים. בין השלל שנשדד היו 15 אלף דולר במזומן, תכשיטים ומפתח של רכב למבורגיני. 

כאשר סיימו לבצע את זממם, הם עזבו את המקום ברכב ב.מ.ו מדגם X6. למרות הדיווחים על יריות, המשטרה הדגישה כי איש מדיירי הבית לא נפגע במהלך האירוע.

תקרית דומה התרחשה גם כן בוואלי חודשיים קודם לכן, במהלכה שלושה שודדים פרצו במהלך הלילה לבית בשכונת אנסינו, זאת בזמן שהדיירים שהו במקום.

האירוע התרחש סמוך לשעה 9:40 בלילה ברחוב Aqueduct Avenue, אז חדרו השלושה לתוך הבית ולאחר שסיימו לבצע את זממם, נמלטו ממנו עם תכשיטים.

כאמור, בני המשפחה שהו בבית בזמן הפריצה אולם לא נפגעו כתוצאה מהאירוע. הערכת המשטרה הייתה שהפורצים סימנו את הבית הספציפי הזה כיעד לפריצה ולא מדובר בשוד אקראי.

לפי תיאור המשטרה, שלושת החשודים הם גברים ממוצא אפרו אמריקאי כאשר אחד מהם בגובה 5 פיט ו-8 אינץ' והוא נראה לובש מסכה וכיסוי ראש בצבע אפור.

לגבי שני החשודים האחרים לא נמסרו אז פרטים נוספים אך בהודעת המשטרה הודגש כי השלושה היו חמושים בזמן האירוע. 

YOU MIGHT ALSO LIKE