מטרת העל של ההפגנות הפרו-פלסטיניות: לערער את היציבות של ארה"ב
הקולות האנטי-ישראלים נשמעים בדיוק כמו כל הקריאות המגיעות מארגונים ותנועות שמאל אחרות, ששמות את כל המאבקים תחת מטריה אחת. אבל מי עומד מאחורי זה?

ההפגנות הפרו-פלסטיניות שממלאות את רחובות הערים הגדולות והקמפוסים השונים בארצות הברית, מזכירות תנועות אחרות של פעילי צדק חברתי, שכולן חלק מבעיה גדולה, שנועדה "לערער את היציבות במדינה".

ברוק גולדשטיין היא עו"ד לזכויות אדם ומנהלת הארגון The Lawfare Project. בראיון לרשת 'פוקס ניוז' היא אמרה שלדעתה הגיע הזמן שגורמי אכיפת החוק יפתחו בחקירה שתברר כיצד מאורגנות ההפגנות ההמוניות, והאם הן קשורות לגורמי ממשל זרים או ארגוני טרור.

(צילום: Getty Images)

"אנחנו צריכים לקרוא להפגנות ההאלה בשמן. הן לא פרו-פלסטיניות. כי אין תנועה פלסטינית לדמוקרטיה. הן פרו-חמאס", אמרה גולשטיין. "עלינו לבחון היטב כיצד חלק משמעותי מהאוכלוסייה שלנו הפך לקיצוני. הרשויות והמחוקקים העלימו עין במשך יותר מדי זמן מהפעולות של ממשלות זרות בגבולותינו, במיוחד מצד קטאר, והתעלמו מהיחסים בין קבוצות טרור לסטודנטים בקמפוסים שלנו".

"הפגינים הללו אינם פרוגרסיבים, והם לא אנטי-אלימות. המטרה שלהם היא לערער את היציבות במדינה הזו ואנחנו חייבים בדחיפות לפתוח בחקירה לבדוק כיצד הם מתארגנים", הוסיפה.

לפי כריסטופר פ. רופו, עמית בכיר במכון מנהטן, אותן מחאות מגיעות מהתורה והאקטיביזם של "אנשי אקדמיה שמאלנים" שתומכים זה מכבר בפערים גזעיים מסוימים, ומצפים ודוחפים אחרים לעשות את אותו הדבר.

הוא הסביר כי אותם "אני אקדמיה שמאלנים שמריעים ל'דה-קולוניזציה' אלימה נגד יהודים, דוחפים כבר שנים את אותה רטוריקה מחרידה נגד ה'לבנים'. אותה אידיאולוגיה. אותה שנאה. אותה תאוות דם".

רופו ציין כי גורמים בשמאל האקדמי מתייחסים למחבלי חמאס כאל "פרא אציל המסמל מרד נגד המערב" ודרכם הם יכולים לחוות את ריגוש האלימות.  

ליסה דפטארי, עורכת ראשית של The Foreign Desk, הוסיפה כי התנועות והארגונים לצדק חברתי "אומרים לצעירים: 'אם אכפת לכם מזכויות להומואים, לטרנס, אם אכפת לכם מגזענות, אתם צריכים לעשות דמוניזציה לישראל'. זה ממש ברשימת הצ'ק ליסט לצד חברתי, לגנות את ישראל".

"אנו רואים את ישראל מצטיירת כמדינה של אנשים לבנים, מיוחסים, צאצאים של אירופאים שהיגרו לשם. זה שקרי לחלוטין. ישראל מורכבת מטלאים מגוונים של אנשים מכל העולם, כולל שחורים, חומים ולבנים, שמגיעים מאפריקה, המזה"ת, דרום אמריקה וכל העולם".

YOU MIGHT ALSO LIKE