עונש מגוחך: צעיר מקליפורניה רצח שלושה בני אדם - וקיבל 7 שנות מאסר
התובעת הפרוגרסיבית של מחוז אלמדה סירבה להעמיד לדין את סרחיו מוראלס-ג'קז כמבוגר, למרות שהוא היה בן 17 כאשר ירה למוות בשני אחים מתבגרים ובאדם נוסף שהרגיז אותו בכביש

זעם בקליפורניה לאחר שנער הקשור לשלושה מקרי רצח - כולל אחד אכזרי של זוג נשוי טרי, נידון לבסך הכל שבע שנות מאסר לאחר שהתובעת הפרוגרסיבית סירבה לשפוט אותו כמבוגר. 

מוראלס-ג'קז עם כלי נשק (מתוך אינסטגרם)

משרד השריף של מחוז אלמדה פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק ותקף את התובעת הראשית המקומית, פמלה פרייס, על כך שדחתה את הקריאה לתת לסרחיו מוראלס-ג'קז, כיום בן 18, עונש חמור יותר. 

"בשל ההיסטוריה הפלילית הנרחבת והאלימה של מוראלס-ג'קז במספר תחומי שיפוט, הוגשה עתירה למשרד התובע המחוזי של אלמדה בבקשה להעמיד אותו לדין כמבוגר", נכתב מטעם משרד השריף.

בספטמבר 2022 בסן לורנזו, מוראלס-ג'קז ירה למוות ברינהרט אסונסיון שהיה בשיחה עם אשתו ב-FaceTime, זאת במהלך מריבה בכביש. על פי המשטרה, הצעיר יצא ממכוניתו וירה למוות באסונסיון. 

"למרבה הצער", נטען על ידי משרד השריף, "העתירה נדחתה ומוראלס-ג'קז הואשם כצעיר במרץ 2023 בתיק הרצח של אסונסיון".

אסונסיון ואשתו 

פחות משבועיים לאחר מכן, מוראלס-ג'קז ועוד שני צעירים ירו למוות בשני אחים מתבגרים, אנג'ל וג'אזי סוטלו גרסיה, במסיבה באוקלנד - ופצעו כמה אחרים. 

אם לא די בכך, המשטרה חוקרת את הקשר של מוראלס-ג'קז בפרשת רצח נוספת בפרמונט. 

האחים אנג'ל וג'אזי 

מחלקת השריף זועמת שכן הרוצח הצעיר צפוי להשתחרר על תנאי ולחזור לרחובות כבר בגיל 35. "שבע שנים על שלושה מקרי רצח? זה אומר לילדים האלה שיש להם שליטה. ששום דבר, ואני מתעקש - שום דבר, הוא כבר לא סיפור גדול", אמר תובע מקומי לשעבר.

אותו תובע לשעבר אמר שסלחנות כזו לקטינית תמיט הרס ברחובות המחוז, מכיוון שילדים מבצעים פשעים יותר ויותר אלימים בגילאים צעירים יותר. 

"תשכחו מגיל 16 ו-17, אנחנו רואים היום ילדים נכנסים לחיי כנופיות כבר בגיל 10. מקרי עבירות אלימות בקרב ילדים מתחת לגיל 15 הם כבר לא אירוע נדיר. זו הסיבה שהגישה הזו הולכת להיות בעיה גדולה ועיקרית", אמר.

התובעת הפרוגרסיבית של אלמדה, פרייס, נבחרה לתפקיד בנובמבר האחרון לאחר קמפיין פרוגרסיבי חזק - ונשבעה בין היתר לקצר את תקופות המאסר של עבריינים. 

כמה בכירים במשרד התובעת המחוזית התפטרו בחודשים האחרונים, בטענה שהגישה של פרייס מטשטשת את הגבול בין פושע לקורבן. 

YOU MIGHT ALSO LIKE