ארה"ב תובעת את בינאנס והמייסד שלה: "רשת של הונאה"
הרשות לניירות ערך מאשימה את חברת המסחר ואת העומד בראשה במרמה והתחמקות משוכללת מהחוק הפדרלי | ביטקוין ומטבע BNB צנחו ביותר מחמישה אחוזים

הרגולטורים בארצות הברית הגישו ביום שני תביעה נגד 'בינאנס' והמנכ"ל שללה צ'אנגפנג זאו, בגין הפעלת "רשת של הונאה".

התלונה של הרשות לניירות ערך והבורסה (SEC), שהוגשה לבית המשפט הפדרלי בוושינגטון הבירה, מונה 13 אישומים נגד בינאנס ונגד זאו. 

(צילום: רויטרס)

ה-SEC טוענת כי בינאנס ניפחה באופן מלאכותי את נפח המסחר שלה והסיטה את כספי הלקוחות, כמו גם לא הצליחה להגביל את הלקוחות האמריקאים בפלטפורמה שלה וכן הטעתה משקיעים לגבי בקרת מעקב השוק. 

נוסף לכך, הרשות טוענת שבינאנס וזאו המיליארדר, שהוא אחד מהבכירים בתעשיית הקריפטו, שלטו בסתר בנכסים של המשתמשים בפלטפורמה, מה שאיפשר להם לשלב ולהסיט כספים של משקיעים "לפי רצונם".

בכתב התביעה נטען כי בינאנס יצרה בארה"ב ישויות נפרדות "כחלק מתוכנית משוכללת להתחמק מחוקי ניירות ערך פדרליים", זאת תוך כדי ציון מספר שיטות התומכות בטענה. 

אחת השיטות הופעלה מלפני כמעט שלוש שנים ועד יוני 2022, כאשר חברת מסחר בבעלות ובשליטה של זאו - Sigma Chain, עסקה במה שנקרא wash trading, שניפחה באופן מלאכותי את נפח המסחר של ניירות הערך של נכסי הקריפטו בפלטפורמת בינאנס. 

"אנחנו טוענים שישויות של זאו עסקו ברשת נרחבת של הונאה, ניגוד אינטרסים, חוסר שקיפות והתחמקות מחושבת מהחוק", אמר יו"ר ה-SEC, גארי גנסלר. 

בהצהרה שפורסמה על ידי בינאנס, נכתב: "אנחנו מתכוונים להגן על הפלטפורמה שלנו בכל הכוח", וזאת "מכיוון שבינאנס אינה בורסה בארה"ב, לכן הפעולות של ה-SEC הן מוגבלות". החברה הוסיפה כי "כל ההאשמות על כך שנכסי משתמשים בפלטפורמת בינאנס היו אי פעם בסיכון - הן פשוט שגויות".

עם פרסום דבר התביעה, הביטקוין - מטבע הקריפטו עם הערך הגדול בעולם, ירד בשישה אחוזים והגיע לשפל הנמוך ביותר מזה שלושה חודשים. המטבע של בינאנס, BNB - שהוא הרביעי בערכו בשוק המטבעות הדיגיטלים, ירד ביותר מחמישה אחוזים. 

התלונה שוהגשה על ידי SEC היא האחרונה בסדרת צרות משפטיות עבור בינאנס, שנתבעה גם על ידי הוועדה למסחר בחוזים עתידיים בחודש מרץ, בגין הפעלת בורסה "לא חוקית". החברה נמצאת גם בחקירה של משרד המשפטים בחשד להלבנת הון והפרת סנקציות.

YOU MIGHT ALSO LIKE