המדריך שכל הורה צריך: כך לא תידבקו בכל המחלות שהילדים מביאים איתם מהגן
חוששים שוב להיעדר מהעבודה? כך תצמצמו את הסיכויים לחטוף בעצמכם את המחלות שמביאים איתם הילדים מהחוגים ומהגן. הנה מדריך קצר ויעיל במיוחד, שכל הורה חייב להכיר

שפעת, וירוס בטן, דלקות עיניים ועוד מנפלאות מחלות הגן יכולים להופיע מדי שבוע בקרב הילדים, אך מה קורה כשזה מגיע גם אליכם, ההורים? מה אפשר לעשות חוץ מלקוות שהפעם זה יפסח עליכם? מסתבר שיש כמה דרכים לחזק את הגוף או למגן את עצמכם במקרי חולי של הילדים, הנה מה שמומלץ לדעת:

שטיפת ידיים, במיוחד בזמן וירוס בטן

הקפידו על היגיינה והרגילו את עצמכם ואת הילדים לשטוף ידיים במהלך היום. אם הילד עם וירוס בטן ואתם מחליפים לו חיתולים, הקפידו על שטיפה יסודית של הידיים אחרי כל החלפה. אם, לא עלינו, אתם צריכים לנקות קיא שלא מצא את עצמו בתוך האסלה, הקפידו לחטא את הידיים שלכם לאחר מכן.

חיטוי משחקים ומשטחים בבית בזמן מחלה

הילד עם דלקת עיניים? עברו עם חומר חיטוי על המשחקים שלו ובכלל על משטחים בבית, כדי שיקטן הסיכוי שתמצאו את עצמכם נוגעים בעין שלכם מבלי לשים לב ונדבקים ממנו בקלות רבה מדי. העצה הזאת תקפה לכל סוג של מחלה, שכן הדבקות של וירוסים רבים עוברות דרך המגע.

לא לנגב ידיים באותה המגבת

בזמן מחלה, ועדיף גם בשגרה, כדאי שלכל אחד מבני הבית תהיה המגבת שלו כדי להימנע מהדבקות ולהקטין סיכויים לחטוף אי אילו וירוסים שאתם ממש יכולים לחסוך מעצמכם.

כמה שפחות מפה לפה

זה נכון שאתם אוהבים את הילדים הכי בעולם, אבל עדיף להמעיט בהחלפת רוק, במיוחד כשהם חולים או אפילו רק קצת מקוררים. נסו שלא לטעום מכלי האוכל שלהם ועשו הפרדה ברורה בין שאר הילדים בבית, בין אם זה באוכל ובין אם במוצצים (כי ילד נוסף שחולה - יותר סיכוי שתידבקו).

לחטא ידיים לכם ולילד אחרי יציאה מהגן ובחזרה מהגינה

החזיקו איתכם באופן קבוע אלכוג'ל כדי שתוכלו לחטא את הידיים שלכם ושל הילד אחרי בילוי בגינה או אחרי כל יציאה מהגן. לא משנה מה היה שם, אל תתנו לזה לחזור איתכם הביתה.

לעטות מסכה אצל רופא הילדים וגם בבית במקרים מסוימים

קבעתם תור לרופא הילדים? קחו איתכם מסכה לפנים. עד לא מזמן הקורונה אילצה את כולם להסתובב עם מסכות, אך כיום מעטים האנשים שממשיכים לעטות אותה. לרופא הילדים מגיעים לרוב ילדים חולים ושם סיכויי ההדבקה הם גבוהים. צמצמו את הסיכוי הזה לעצמכם. בנוסף, אם אתם כבר שבעי מחלות גן של הילדים, אפשר גם בבית לעטות מסכה כאשר הילד (שוב) חולה, ואולי כך לא תידבקו ממנו (שוב).

להפריד בין החולים לבריאים – אם בן הזוג חולה, או אחד מהילדים, מומלץ שלא יישנו באותו חדר עם בן משפחה בריא, מאחר וזהו מתכון בטוח להידבקות. ברגע שאדם אחד במשפחה חולה רצוי להעביר אותו לחדר שבו יישן לבד. אם הדבר אינו מתאפשר צריך לדאוג לאוורר עד כמה שניתן ולהחליף את המצעים והבגדים לעיתים יותר תכופות.

המרצת מחזור הדם 

גוף בריא הינו גוף בעל מערכת חיסונית תקינה, ופעילות גופנית עוזרת בכך שהיא ממריצה את מחזור הדם, שומרת על הבריאות, משפרת כושר גופני, מונעת מחלות והכי חשוב משפרת את ההרגשה העצמית ומצב הרוח. יש גם תבלינים מסוימים עשויים לעזור להמריץ את הדם, כמו זנגביל, כורכום, פלפל ושום, ועל כן מומלץ להשתמש בהם בתבשילים.

במקביל לפעולות שתנקטו כדי לצמצם הדבקה, זכרו כי הבאתם ילדים לעולם ויש חלקים פחות נעימים בגידול שלהם. מחלות הן דוגמה לכך. פשוט נסו להקפיד על היגיינה ברמה שאתם מסוגלים וקוו שבמחלה הבאה של הילדים תצליחו אתם לצאת ללא פגע.

YOU MIGHT ALSO LIKE