‏"קקי בכל מקום": רובע המשרדים של סן פרנסיסקו לא רק הפך לעיר רפאים, הוא גם מכוסה‏ ‏בצואה
הנהירה מצפון קליפורניה ליעדים שפויים בהרבה נמשכת, ונראה כי הדאון-טאון של סאן פראן לא רק ננטשת, אלא דומה לעיר מרכזית במדינת עולם שלישי

כולם יודעים שסן פרנסיסקו הופכת לבית השימוש הציבורי הגדול ביותר בארה"ב - מה שמחייב את העיר להעסיק צוות ניקוי מיוחד הממוקד בצואה, אבל דו"ח חדש של משרד מבקר העיר באמת מכניס את הדברים לפרופורציה.

(‏עובד עירייה שוטף  מדרכה ליד עיר אוהלים בסן פרנסיסקו ב-2016.‏‏ ‏‏Eric Risberg/אי־פי‏)

בתור התחלה, צואה נמצאה לעתים קרובות הרבה יותר באזורים מסחריים, וכיסתה "כ-50% מקטעי הרחוב באזורי מסחר מרכזיים ו-30% באזורים עירוניים אחרים", הצואה היא רק במקום השני ל'זכוכיות שבורות' כפי שניתן לראות בסעיף "השלכה בלתי חוקית".

 

אם אתם/ן תוהים לגבי מתודולוגיית הצואה, אל תסתכלו רחוק יותר מאשר הערת שוליים מסוימת בעמוד 43;

צואה כוללת גם שקיות מלאות בצואה שאינה בתוך כלי קיבולצואה שנפרסת או מרוחה ברחוב, במדרכה או בחפצים אחריםכתמים שנראים קשורים לצואה אך נוקו אינם נספרים. לשלשת ציפורים אינה כלולה.

בכל הנוגע למקום בו נמצא רוב הקקי, נוב היל תופסת את המקום הראשון, ואחריה מחוזות טנדרלוין והמיסיון.

"זה נורא; הרחוב הזה מקורה", אמר תושב טנדרלוין, ג'ו סוזה, ל"סן פרנסיסקו סטנדרד" מוקדם יותר החודש.

"יש קקי בכל מקום. תמיד רואים את זה לאורך הקיר ומול המוסך שם".

בינתיים, כמעט 2/3 מנתיבי המסחר המרכזיים דיווחו על פסולת רחוב בינונית עד חמורה, לעומת 41% מהרחובות ברחבי העיר המתמודדים עם אותה בעיה.

 
 

אזורי המסחר והמגורים של סן פרנסיסקו גם מלאים בקשקושי קיר וגרפיטי, כאשר כל השכונות למעט אחת - Visitacion Valley - דיווחו על רמות גבוהות של גרפיטי בשנה שעברה. הבעיה שוב חמורה יותר באזורים מסחריים, מתוכם 71% אמרו שיש להם גרפיטי חמור או בינוני.

"הפופוקאליפסה" כפי שמכנים זאת בהומור אירוני מספר מבקרים, של העיר סן פרנסיסקו מגיעה על רקע שיעור מדהים של משרדים מסחריים פנויים, כאשר שילוב של מדיניות עבודה מהבית בתקופת המגפה, ואנשים שנמלטו מהאלימות הידועה לשמצה של העיר והרחובות מכוסי הקקי הפכו את העיר המשגשגת לשעבר לעיר רפאים.

YOU MIGHT ALSO LIKE