מערכת המשפט בלוס אנג'לס מתפוררת: "מעולם לא ראיתי דבר כזה"
המדיניות הפרוגרסיבית של התובע המחוזי ג'ורג' גאסקון מונעת את הצדק עבור הקורבנות - שכבר לא סומכים על מערכת החוק

התובע המחוזי של לוס אנג'לס, ג'ורג' גאסקון, הוא מנהל "סמכותי" ו"רעיל" - שהגישה הפרוגרסיבית שלו גרמה לעשרות תובעים לפרוש מתפקידם ולהצטברות של 10,000 תיקים. 

(צילום: Shutterstock)

על פי מספר מקורות שעבדו בעבר תחת גאסקון, הצדק אינו מתנהל במחוז המאוכלס ביותר במדינה - מכיוון שהתובע המחוזי גרם לבריחת מוחות, הוריד עורכי דין בדרגה שלהם, ונלחם בכל מי שאינו שותף לדעותיו. 

אחד התובעים לשעבר אמר בראיון ל'פוסט' כי המדיניות של גאסקון כרסמה באמון הציבור במשרד, שכן הוא הוביל עסקאות טיעון נדיבות שאפשרו לפושעים לצאת ממעצר או מבית הכלא מבלי לתת דין וחשבון מספק. 

"בכל הקריירה שלי כתבוע, מעולם לא היו לי משפחות קורבנות ששנאו אותנו. עד שנכנסתי למשרד הזה", אמר סגן התובע לשעבר. "כל הקורבנות שונאים אותנו בגלל היעדר העמדה לדין ועונשים רכים, בגלל המדיניות שלו".

"גאסקון מתמקד כל כך בצדק עבור נאשמים שחורים וחומים, אבל הקורבנות והמשפחות הם גם שחורים וחומים. אז איפה הצדק עבורם? אנחנו הופכים אותם שוב לקורבנות של מערכת המשפט הפלילי", הוסיף.

גאסקון, יליד קובה בן 69, נכנס לתפקידו באל.איי בשנת 2020, לאחר שמונה שנים שכיהן כתובע המחוזי של סן פרנסיסקו. בראשית תפקידו בלוס אנג'לס הוא גרם לוויכוחים ולפילוג, ואף שרד שני ניסיונות הדחה. 

גאסקון (צילום: AP)

"המוניטין של המשרד נהרס, ואנשים יודעים שהוא עוין כלפי העובדים שלו", אמר אריק סידל, סגן נשיא איגוד סגני הפרקליטים המחוזיים של LA. "יש לו סגנון ניהול אוטוריטרי, והוא מתנקם בעובדים שאינם שותפים לאידיאולוגיה שלו".

על פי המקורות, פרקליטות המחוז נמצאת במחסור כוח אדם עם יותר מ-200 משרות פנויות, מה שגרם להצטברות גדולה של תיקים שהגיעו לערימה של עד 10,000 תיקים שטרם הוגשו. 

התובע המחוזי לשעבר של לוס אנג'לס סטיב קולי, שניהל את המשרד בין השנים 2000-2012, אמר בראיון ל'פוסט' שהוא מעולם לא נתקל בבעיה לגייס עובדים, אבל נראה שלאחרונה המשרד החל "לדמם" כישרונות.

"בחיי, זה מעולם לא קרה בעבר. בדרך כלל יש פי 10 עד 15 יותר מועמדים על כל משרה פתוחה… אני בשוק במובן היסטורי, אבל כשאני יודע שמדובר במנהל והבוס הרעיל ג'ורג' גאסקון, אני לא מופתע כי חלק מהאנשים שהוא הביא איתו הם מתועבים. מי ירצה לבוא לעבוד כאן בתנאים האלה?", אמר. 

גאסקון הגן פעם אחר פעם על המדיניות שלו, ואמר כי "גישה קשוחה לפשע נכשלה" וכי הוא מנסה "לשנות באופן דרמטי מערכת שלא שירתה אף אחד - לא את קורבנות הפשע ולא את אלה המואשמים, ולא את הציבור". 

YOU MIGHT ALSO LIKE