מאזן כולסטרול ומחזק את הלב: כל הסיבות לאכול אגוזי מלך
הם עשירים בנוגדי חמצון שתורמים לבריאות הכללית, מאזנים את הכולסטרול, מפחיתים את הסיכון למחלות לב, ואם נמנעתם מאכילתם כי חשבתם שהם מלאים שומן, הגיע הזמן שתחשבו שוב. הנה עוד כמה סיבות מעולות לצרוך אגוזי מלך על בסיס יומי

במשך מאות שנים שימשו אגוזי מלך כתרופה טבעית, לכן אין זה מפתיע שמחקרים של השנים האחרונות מאשרים שהם עשירים ביתרונות בריאותיים רבים. הנה כמה סיבות לשלב אותם באופן קבוע בתפריט היומי.

עשירים בנוגדי חמצון

אגוזי המלך ידועים בפעילותם נוגדת החמצון הגבוהה יותר מכל אגוז נפוץ אחר. הודות ל-וויטמין E, למלטונין ולתרכובות הצמחיות (פיטוכימיקלים) הנקראות פוליפנולים, המצויות בהם בכמות גדולה

מאזנים את רמות הכולסטרול

מחקר בקרב מבוגרים בריאים הראה שאכילת ארוחה עשירה באגוזי מלך הפחיתה את רמות הכולסטרול "הרע" - ה- LDL אשר נוטה להצטבר בעורקים ועלול לגרום לטרשת עורקים.מפחיתים את הסיכון למחלות לב: אגוזי מלך מכילים כמות חומצות שומן מסוג אומגה 3 גבוהות משמעותית מכל אגוז אחר, ומספקים 2.5 גרם למנה אחת (28 גרם) מדובר בחומצה אלפא-לינולנית (ALA) שהיא שומן חיוני שהגוף מקבל באמצעות התזונה. לפי המכון לרפואה, הצריכה המומלצת של ALA היא 1.6-1.1 בהתאם למגדר. מנה אחת של אגוזי מלך תספק לכם את הכמות הזו. מחקרים מצאו שכל גרם של ALA שאנו אוכלים ביום מוריד את הסיכון שלנו למות ממחלות לב ב-10%.

מפחיתים סטרס

מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת דרום אוסטרליה, מצא כי צריכת אגוזי מלך יומית במשך 16 שבועות יכולה להשפיע לטובה על מתח נפשי ועל ההרכב המיקרוביוטי של ​​המעי (חיידקי המעי), בייחוד בקרב נשים. במחקר שבו השתתפו 80 תלמידים, נמצא כי אלו שצרכו אגוזי מלך מדי יום היו בעלי רמות מופחתות של קורטיזול (הורמון הקשור ללחץ) בהשוואה לאלו שלא צרכו אותם.

משפרים את בריאות המעיים והמיקרוביום

אגוזי מלך מכילים סיבים פרה-ביוטיים, המשמשים מזון לחיידקים ה"טובים". מחקרים מצאו כי צריכת אגוזי מלך מגדילה את אוכלוסיית החיידקים המועילים במעיים, מה שמוביל לשיפור בריאות המעיים. הרכב מיקרוביוטי לא תקין עשוי לגרום לדלקת ולמחלות במעיים ובמקומות אחרים בגוף, וכן להגביר את הסיכון להשמנה, למחלות לב ולסוגים מסוימים של סרטן.  

משפרים את התפקוד הקוגניטיבי

מחקרים מצאו שהם אכן מועילים לשיפור הקוגניטיבי ומועילים למוח. במחקר הנערך ב-2014 על מחלת האלצהיימר, נמצא כי עכברים שצרכו 6%-9% מהקלוריות שלהם מאגוזי מלך, הראו שיפורים משמעותיים במיומנויות הלמידה, הזיכרון ובהפחתת חרדה. מחקרים שנעשו על בני אדם מצאו כי מבוגרים שצרכו אגוזי מלך זכו לתפקוד מוחי משופר לרבות יכולת עיבוד מהירה, גמישות מחשבתית ושיפור הזיכרון.

שיפור השינה

אגוזי מלך מכילים את חומצת האמינו טריפטופן, שהיא חומר מוצא למוליך העצבי "סרוטונין", שהוא בעצם הורמון המסייע בוויסות השינה. מחקר שפורסם בכתב העת  “Journal of Sleep Research”  מצא שצריכת אגוזי מלך יכולה לשפר את איכות השינה אצל מבוגרים.

תורמים לדיאטה

מחקרים מצאו כי אף שהם עשירים בקלוריות, האנרגיה הנספגת מאגוזים אלה נמוכה ב-21% מהצפוי. כמו כן, צריכת האגוזים מסייעת לשלוט בתחושת התאבון. במחקר שפורסם ב-2017, נמצא כי אנשים בעודף משקל, ששתו שייק המכיל 48 גרם של אגוזי מלך פעם ביום, במשך חמישה ימים דווחו על הפחתת התיאבון והרעב, בהשוואה למשקה פלצבו השווה בקלוריות ובחומרים מזינים אחרים שצרכה קבוצת הביקורת. באותו מחקר נמצא כי לאחר חמשת הימים של צריכת השייק סריקות המוח של המשתתפים הראו פעילות מוגברת באזור המוח שסייעה להם להתנגד לאוכל מעובד ומזיק כגון עוגה וצ'יפס.

YOU MIGHT ALSO LIKE