מדינה אמריקאית חמישית אישרה: גם איידהו תבצע הוצאות להורג באמצעות כיתת יורים
בעקבות חתימת המושל על הצעת החוק, איידהו הצטרפה למיסיסיפי, אוקלהומה, דרום קרוליינה ויוטה כחמש המדינות היחידות שבהן ניתן להוציא להורג אסירים באמצעות כיתת יורים, ולא באמצעות זריקת רעל כפי שנהוג בעשורים האחרונים

בראד ליטל, המושל הרפובליקני של מדינת איידהו, חתם על הצעת חוק חדשה במדינה אשר תאפשר להוציא להורג אסירים באמצעות כיתת יורים, וזאת על רקע מחסור בתרופות שמרכיבות את זריקת הרעל.

אילוסטרציה

בית הנבחרים המקומי של איידהו אישר את הצעת החוק ב-20 במרץ, ובשבוע שעבר הצעת החוק הונחה על שולחנו של ליטל - שכאמור חתם עליה. חשוב להדגיש כי במסגרת החוק החדש, איידהו תעשה שימוש בכיתת יורים רק במקרים שבהם לא ניתן להשיג את המרכיבים של זריקת הרעל, שעדיין נחשבת לאופציה המועדפת.

יש להזכיר כי בשנים האחרונות קיים מחסור עצום בחומרי הגלם של זריקת הרעל, ואיידהו אפילו נאלצה לדחות את מועד הוצאתו להורג של אסיר בשל מחסור זה.

ארבע מדינות נוספות - מיסיסיפי, יוטה, אוקלהומה ודרום קרוליינה - כבר אישרו הצעות חוק דומות. עם זאת, המתנגדים לחוק בדרום קרוליינה עתרו לבית המשפט העליון במדינה, והשימוש בכיתת יורים יידחה עד לקבלת ההכרעה בתיק.

רצח הסטודנטים באיידהו העלה את הסוגיה לכותרות בשנית (צילום: רויטרס, אינסטגרם)

סוגיית ההוצאה להרוג באמצעות כיתת יורים עלתה שוב לכותרות באיידהו בעקבות הרצח המזעזע של ארבעה סטודנטים בנובמבר האחרון. ברוס סקאוג, חבר בבית הנבחרים המקומי, היה זה שהציג הצעת חוק שתחזיר את האפשרות להוצאה להורג על ידי כיתת יורים, נוסף על זריקת רעל. 

על פי ההצעה של סקאוג, מחלקת בתי הסוהר של איידהו תהיה חייבת לקבוע אם הוצאה להורג על ידי זריקה היא שיטה זמינה לא יאוחר מחמישה ימים לאחר מתן צו המוות. אם לא, הרשויות יוכלו לבחור לממש את העונש על ידי כיתת יורים.

לטענתו של המחוקק, האופציה של כיתת יורים יותר הומנית מזריקה קטלנית, שכן לאחרונה נרשמו מספר מקרים בהם אסירים הוצאו להורג על ידי רעל, אך שיבושים שונים גרמו להם לכאבים מייסרים. סקאוג גם ציין כי מדינות אחרות, כמו יוטה למשל, החזירו את השימוש בכיתת יורים בגלל חוסר הנגישות לקבל את הכימיקל המשמש להזרקה. 

מימוש עונש מוות על ידי כיתת יורים היה חוקי באיידהו, בין השנים 1982 ועד 2009, אז בית המחוקקים ביטל את האפשרות הזו והותיר את הזריקה כדרך החוקית היחידה להוציא להורג אסירי.

YOU MIGHT ALSO LIKE