שימו לב: זה מספר הצעדים שכדאי לעשות בשביל למנוע דמנציה
היא אחת המחלות הנפוצות בעולם, והיא עדיין ללא תרופה רשמית. לכן, מניעה מוקדמת של דמנציה הינה קריטית וחשובה במיוחד. מחקר חדש מצא כי נשים יכולות לעזור להאט את המחלה ואף למנוע אותה, באמצעות הליכה מרובה. הנה כל הפרטים

חוקרים מאוניברסיטת סן דייגו מצאו לאחרונה כי נשים מעל גיל 65 נוטות פחות לפתח ליקוי קוגניטיבי קל או דמנציה אם הן הולכות יותר ועוסקות בפעילות גופנית מתונה עד נמרצת על בסיס יומי. המחקר המדובר שפורסם בכתב העת Alzheimer's & Dementia מגלה כי על כל 31 דקות נוספות שנשים מבוגרות מבלות בפעילות גופנית מתונה עד נמרצת, הן מורידות את הסיכון לירידה קוגניטיבית ב-21 אחוזים. יתרה מכך, אותם פרופילי סיכון ירדו ב-33 אחוזים עם כל 1,865 צעדים יומיים נוספים בכל יום.

בהתחשב בכך שהופעת דמנציה מתחילה 20 שנה בערך לפני שהסימפטומים מופיעים, ההתערבות המוקדמת לעיכוב או מניעת ירידה קוגניטיבית ודמנציה בקרב מבוגרים היא חיונית. למעשה, דמנציה יכולה להתבטא במספר צורות שונות, אך רופאים רואים בכל הסוגים מצב נוירולוגי שעלול לגרום לאובדן הזיכרון של האדם, כמו גם את היכולת לחשוב בבהירות, לפתור בעיות או לעורר חשיבה בסיסית.

לפי הנתונים העדכניים ביותר, עשרות מיליוני בני אדם חיים כיום עם דמנציה, אך ההערכות מנבאות שמספר המקרים ברחבי העולם ישולש עד 2050. כמו כן, שיעורי הדמנציה נוטים להיות גבוהים בהרבה בקרב נשים מאשר גברים. אך החדשות הטובות הן, כאמור - פעילות גופנית זוהתה כאחת משלוש הדרכים המבטיחות ביותר להפחתת הסיכון לדמנציה ולמחלת אלצהיימר. מדובר על אמצעי מניעה חשוב כי ברגע שדמנציה מאובחנת, קשה מאוד להאט או להשיג את המחלה לאחור.

המחקר החדש הציג נתונים מדגימים של 1,277 נשים, כולן ענדו מדי תאוצה בדרגת מחקר בזמן שעשו את השגרה הרגילה שלהן למשך תקופה של עד שבעה ימים.מדידות פעילות אלו גילו כי הנשים עמדו בממוצע על 3,216 צעדים, 276 דקות של פעילות גופנית קלה, 45.5 דקות של פעילות גופנית מתונה עד נמרצת ו-10.5 שעות ישיבה בכל יום. דוגמאות לפעילות גופנית קלה כללו הליכה איטית, גינון או עבודות בית. הליכה מהירה, סווגה כפעילות גופנית בינונית עד נמרצת. יש לציין כי החוקרים מוסיפים כי יותר זמן בישיבה והרגלי ישיבה ממושכים לא היו קשורים לסיכון גבוה יותר לליקוי קוגניטיבי קל או דמנציה.

עוד סבורים החוקרים כי לממצאים אלה חשיבות קלינית רבת ערך, כאשר ניתן לעודד מבוגרים להגביר תנועה בעוצמה מתונה לפחות ולנקוט צעדים רבים יותר בכל יום לסיכון נמוך יותר לליקוי קוגניטיבי קל ודמנציה.

YOU MIGHT ALSO LIKE