'הזן הגרוע ביותר' של הקורונה מתפשט במהירות - ומהווה יותר מ-40% מסך החולים בארה"ב
גרסת האומיקרון XBB.1.5, שהתגלתה באמצע חודש נובמבר, נחשבת למדבקת מאוד והיא הופכת לדומיננטית במהירות. ועדיין, מומחים מאמינים שהוא לא מסוכן יותר מאחרים

גרסה חדשה של זן האומיקרון מתפשטת במהירות ברחבי ארצות הברית, ועל פי נתונים של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, היא מהווה כבר למעלה מ-40% מסך החולים במדינה. 

(צילום: Shutterstock)

שמו של הזן הוא XBB.1.5, והוא אחראי ל-41% ממקרי הקורונה המאושרים בארה"ב, כאשר מדובר בזינוק חד בשבוע האחרון, שכן הוא היווה 21% בלבד רק לפני שבעה ימים.

מומחים למחלות זיהומים חוששים מאוד מהגרסה המדבקת הזו. כך למשל, ד"ר מייקל אוסטרהולם מאונ' מינסוטה, אמר בראיון ל'רויטרס' כי "כנראה שזו הגרסה הגרועה ביותר שהעולם מתמודד איתה כרגע".

הזן התגלה לראשונה באמצע חודש נובמבר, וכבר עקף את הגרסאות BQ.1 ו-BQ.1.1, שהיו הדומיננטיות ביותר בסתיו. כרגע, ה-XBB.1.5 דווח בעיקר בחלק הצפון-מזרחי של ארצות הברית, כאשר למעלה מ-70% ממקרי הקורונה בניו יורק אומתו כזן החדש.

הפצתו הנרחבת של הזן החדש קורה הודות לתקופת החגים שהחלה מאז שהוא התגלה, כאשר מיליוני אמריקאים נסעו במהלך חג ההודיה, חג המולד וחגיגות השנה החדשה. 

ועדיין, למרות התפשטותו המהירה, אין אינדיקציה לכך שהזן גורם למחלה חמורה יותר הוא מהווה סכנה גדולה יותר לנדבקים בהשוואה לזנים קודמים. 

אך מומחים מעודדים את הציבור והרשויות לנקוט במשנה זהירות, שכן שיעור האשפוזים כתוצאה מהנגיף עלו בארצות הברית בשבועות האחרונים ב-3.6 אחוזים. עם זאת, המספר הכולל צפוי שלא להגיע לרמה של החורף שעבר.

פרופ' למיקרוביולוגיה ואימונולוגיה במכללה הרפואית וייל קורנל בניו יורק, ג'ון מור, אמר: "בשני החורפים הקודמים, ראינו גל של זיהומים שהיגעו לשיא באמצע ינואר… ואני מצפה שאותו הדבר יקרה גם השנה". 

הוא הוסיף כי ההבדל המהותי בין השנתיים האחרונות לשנה הזו, הוא שלא חלה עלייה משמעותית בשיעורי התמותה, שנשאר נמוך יחסית. בשבוע האחרון של השנה, 2,530 אמריקאים מתו כתוצאה מהקורונה, לעומת 17,048 בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

YOU MIGHT ALSO LIKE