מזון על: חמישה יתרונות של אמרנט
הוא יכול לשפר את בריאותכם במידה ניכרת ולסייע למגוון תפקודים חיוניים בגוף. הגיע הזמן לגלות את העולם החבוי בעמקי הצמח הנפלא הזה ואת היתרונות הרבים שהוא מביא עימו, שיגרמו לכם לרצות להכניס אותו לתפריט שלכם כבר היום

את גרגירי האמרנט ניתן לבשל באופן דומה לאורז, כלומר על ידי הרתחה של כמות מים כפולה מזו של גרגירי האמרנט והוספה שלו לסיר עד לבישולו. את התוצר הסופי אפשר לפורר ולאכול כפי שהוא או להוסיף לסלטים ומאכלים אחרים, ממש כמו אורז או קינואה. כאמור לאמרנט ישנם יתרונות בריאותיים רבים, פניכם 5 כאלה.

מכיל את כל חומצות האמינו החיוניות

האמרנט הוא אחד מהמקורות הצמחיים היחידים לחלבון מלא, כלומר הוא מכיל בתוכו את כל 9 חומצות האמינו החיוניות שהגוף לא יכול לייצר בעצמו. יתרה מזאת, אמרנט מכיל יותר חלבונים מכל הדגנים, מה שהופך אותו למקור מצוין לאבן הבנייה החשובה הזו. החלבונים משתתפים במגוון תהליכים חיוניים בגוף, הכוללים גדילה והתפתחות של רקמות חדשות, אנרגיה לפעולה וחילוף חומרים. יתרון בולט נוסף של האמרנט על פני דגנים אחרים הוא תכולה גבוהה של חומצת האמינו ליזין, שלא נמצאת בדגנים, והינה חיונית עבור ספיגת סידן, בניית שרירים וייצור הורמונים.

מפחית כולסטרול

תכולת הסיבים הגבוהה שבצמח הירבוז מאפשרת להוציא את הגורם המזיק הזה מהגוף כאשר הוא נמצא בעודף. זה קורה הודות לעובדה שהסיבים בגרגירי הצמח נקשרים לכולסטרול במערכת העיכול וגורמים לכך שהוא יצא מהגוף בצורה טבעית. זה חשוב במיוחד לאנשים הסובלים מכולסטרול גבוה, שכן הוא יכול לגרום למחלות לב כליליות ולנזק בשריר החשוב ביותר בגוף.

נוגד דלקת

אמרנט מכיל כמויות גדולות של נוגדי חמצון וגם עוזר להילחם בדלקות, כאשר השילוב בין שתי התכונות הללו יכול למנוע מגוון גדול של בעיות רפואיות. נוגדי החמצון מונעים וגם עוזרים לתקן נזקים הנגרמים לתאי הגוף השונים כתוצאה מפגיעה של רדיקלים חופשיים. כאשר התאים האלו מתפקדים בצורה תקינה, כל הגוף עובד כמו שצריך, מה שניכר גם במראה עור צעיר יותר בזכות נוגדי החמצון. נוגדי החמצון הללו גם "מתגברים" את הפעילות של המערכת החיסונית ומונעים נזקים בה.

מסייע בעיכול מזון

תכולת הסיבים הגבוהה בירבוז מסייעת לא רק בהורדת רמות כולסטרול, אלא גם בהסדרת העיכול. פעמים רבות אנשים סובלים מקשיי עיכול שגורמים לכאבי בטן, נפיחות וגזים לא נעימים. על מנת להקל על התחושה הזו וגם למנוע אותה בעתיד, חשוב לצרוך סיבים תזונתיים באופן קבוע, כמו אלו שיש בגרגירי הירבוז. הסיבים הללו נקשרים לרכיבי המזון השונים, מוציאים אותם ממערכת העיכול ובכך מנקים אותה, מסלקים רעלים מהגוף ועוזרים לשמור עליו נקי ובריא מבפנים.

מחזק עצמות

ב-100 גרם של גרגירי האמרנט יש כ-50 גרם של הסידן החיוני, ולכן צריכת מזון העל הזה יכולה לסייע בהאטה או מניעה של מחלת האוסטאופורוזיס, שפוגעת באנשים רבים ובמיוחד באוכלוסייה המבוגרת.  בנוסף, האמרנט משפר את מראה וחוזק השיער הודות לחומצת האמינו הקיימות בו. כמו כן, הליזין מחזק את זקיקי השערות, מה שמונע נשירה ומחזק את השיער עצמו.  

YOU MIGHT ALSO LIKE