התופעות השכיחות ביותר בגיל המעבר והדרך לטפל בהן
מישל אובמה הצליחה להציף מחדש את נושא גיל המעבר וזה בדיוק הזמן להכיר אותו מקרוב, את התסמינים שהוא מביא עימו, וחשוב מכך - את הדרכים להתמודד ולטפל בהם

גיל המעבר מביא עימו גלי חום, תנודות במצב הרוח ושינויים במשקל. נשים רבות ברחבי העולם סובלות מתסמינים מסוג זה, וזה בדיוק הזמן להכיר את הנושא לעומק ולסקור כמה מהתופעות המוכרות ביותר.

ליכן סקלרוזוס 

מחלה אוטואימונית התוקפת את הנרתיק, ונפוצה יותר בגילי 40 ומעלה. למעשה, מדובר על מחלת עור הקשורה בעור הפות ולעיתים מגיעה עד עור פי הטבעת. התסמין הוא גרד אשר מחמיר את מצב המחלה. העור הופך לבן ודקיק, ובמצב של החמרה משמעותית נוצרים דימומים ואף הצטלקות. כיוון שמדובר במחלה אוטואימונית, כאשר מערכת החיסון פועלת כנגד רקמות הגוף, מומלץ לעקוב אחרי בלוטת התריס ולבדוק באופן תכוף את מדדי הגוף. דרך אגב, חשוב לדעת כי לרוב מדובר במחלה תורשתית.

ירידה בליבידו 

נושא שכיח במיוחד בגיל המעבר. ירידה בחשק המיני באה לידי ביטוי בתכיפות יחסי מין וביכולת לחוות אורגזמה. הסיבה לתופעה היא ירידה ברמת ההורמון הנשי אסטרוגן, שמגבילה את אלסטיות הנרתיק ואת זרימת הדם אליו, מה שמעצים את הקושי לחוות אורגזמה. מכאן, כפי שניתן להבין, קצרה הדרך לפגיעה בהנאה המינית. הטיפולים האפשריים מגוונים וכוללים טיפול הורמונלי חלופי או מקומי, ועד טיפולים חדשניים יותר כגון פלט הורמונלי קבוע בגוף.

בעיות בואגינה

מהות הבעיות של רוב המטופלות הן יובש וגרד בנרתיק, דלקות, והידלדלות שפתיים.  לבעיות אלה נלוות גם בעיות נוספות כגון כאבים בזמן יחסי מין וחוסר נוחות תמידי. 

בריחת שתן

בתקופה זו הצורך במתן השתן גובר וסבילות שלפוחית השתן ואזור הרקמות והשרירים פוחתת משמעותית. הגורם המרכזי לכך הוא החלשות הרקמות באזור דרכי השתן, הנגרמת מירידה בהורמון הנשי, זאת לצד היחלשות שרירי רצפת האגן. בעיה זו גורמת לאי נוחות כללית, אך כיום קיימים טיפולים מגוונים המסייעים להתמודד איתה, החל משינוי באורח החיים והטלת שתן בשעות קבועות, דרך ירידה במשקל וגמילה מקפאין, ועד לטיפולים תרופתיים או ניתוח כירורגי שנועד למצבים של דליפת שתן משמעותית.

אז מה עושות?

החדשות הטובות הן כי כיום קיימים מגוון טיפולים המאפשרים להתמודד עם בעיות מסוג זה, ביניהם: טיפולי לייזר, גלי רדיו, טיפולי PRP, הזרקות חומרי מילוי המסייעים לשיפור התפקוד ועוד. אחד הטיפולים החדשניים בתחום הוא פלט הורמונלי - כמוסות בהחדרה תת עורית, המבוססות על מיצוי של בטטה מקסיקנית, לאיזון הורמונלי לנשים בגיל המעבר. הכמוסות מבוססות על קומפלקס מרכיבים טבעיים מרוכז המדמה את המבנה של ההורמונים האנושיים, המאפשר שחזור הורמונלי. שימי לב, את החדרת הכמוסות ניתן לבצע אצל רופאים המוכשרים לכך בלבד.  

YOU MIGHT ALSO LIKE