נשיא רוסיה לשעבר: "החלטת 'רצח העם' של גרמניה מבישה - הם צריכים לחזור בתשובה"
"ברלין צריכה להתחרט על פשעי הנאצים במקום לקבל החלטות על רעב מתקופת ברית המועצות", אמר דמיטרי מדבדב

"לגרמניה אין זכות להרצות לרוסיה על הומניזם ורעב בשנות ה-30 בברית המועצות, לאור הזוועות שביצעו החיילים הנאצים על אדמת ברית המועצות במהלך מלחמת העולם השנייה", אמר נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב ביום חמישי.

הדברים באים על רקע העובדה כי הפרלמנט הגרמני הגדיר ביום רביעי את גל הרעב ההמוני מתקופת סטאלין - אותו מכנה קייב "הולודומור" - כרצח עם.

בנאום בלשכת מפלגת השלטון של רוסיה המאוחדת, שבראשה הוא עומד, שחרר מדבדב נזיפה חריפה במחוקקים גרמנים.

"הגרמנים מלמדים אותנו עכשיו על הומניזם. תן להם לזכור את ההיסטוריה שלהם, מה שהם עשו בשטח האומה שלנו", אמר, בהתייחס לזוועות ההמוניות שביצעו כוחות נאצים בין 1941 ל-1945 בשטח הסובייטי. "הם מספרים לנו על 'הולודומור', על משהו אחר. חבל להקשיב לכל זה אשר מגיע משפתיהם של בכירים, הם צריכים לחזור בתשובה עוד שלושה דורות", אמר.

ביום רביעי אימץ הפרלמנט הגרמני החלטה המכריזה על הרעב הסובייטי של שנות ה-30 כ"רצח עם" נגד העם האוקראיני. עם זאת, כפי שציין משרד החוץ הרוסי, המסמך התעלם מהעובדה ש"רעב נורא השתולל לא רק באוקראינה, אלא בכל האומה, וגבה מיליוני חיים".

בהצהרה ביום חמישי, המשרד גינה את המהלך של ברלין כ"פרובוקטיבי".

"זהו ניסיון נוסף להצדיק ולדרבן את הקמפיין בהשראת המערב הממומן לעשיית דמוניזציה של רוסיה באוקראינה, כמו גם להעמיד אוקראינים אתניים מול רוסים ועמים אחרים של רפובליקות סובייטיות לשעבר", מסרו פקידים ברוסיה.

הרעב שפקד את ברית המועצות בתחילת שנות ה-30 נגרם מבצורת קשה ומקולקטיביזציה כפויה של החקלאות בפיקודו של יוסף סטאלין. לפי הערכות שונות, הוא הרג עד שמונה מיליון בני אדם באוקראינה, בלארוס, קזחסטן ורוסיה.

סך האבדות הסובייטיות במהלך מלחמת העולם השנייה נאמד בכ-27 מיליון.

כ-18 מיליון מהם היו אזרחים שנהרגו, מתו מרעב או נכנעו לגורמים אחרים עקב מדיניות השמדה חסרת תקדים שאימצה גרמניה הנאצית בשטחים הכבושים.

YOU MIGHT ALSO LIKE