סן פרנסיסקו אישרה: המשטרה תוכל להשתמש ברובוטים כדי לנטרל ולהרוג חשודים
וועדת המפקחים דנה במשך שעתיים על הנושא השנוי במחלוקת, ובתום הפגישה הושג רוב גדול שיאפשר לשוטרים מוסמכים להפעיל רובוטים שיסייעו בהשתלטות על חשודים אלימים

המפקחים של סן פרנסיסקו הצביעו ביום שלישי בעד לאפשר למשטרה להשתמש במצבי חירום ברובוטים המופעלים בשלט רחוק, שיהיו יכולים להרוג.

(צילום: Getty Images)

ההצבעה הסתיימה עם 8-3, כאשר הרוב הסכים להעניק למשטרה את האופציה הזו, על אף ההתנגדויות החריפות שהגיעו מצד ארגוני חירויות  האזרח וקבוצות פיקוח משטרתיות, שאמרו שזה יוביל למיליטריזציה נוספת של המשטרה כבר אגרסיבית מדי עם קהילות עניות ועם מיעוטים.

המפקחת קוני צ'אן, חברת הוועדה, אמרה שהיא מבינה את החששות בנוגע לשימוש בכוח על ידי רובוטים, אך "על פי חוק המדינה, אנו נדרשים לאשר את השימוש בציוד הזה. אז הנה אנחנו כאן, וזה בהחלט דיון לא קל".

הרובוטים המדוברים לא יהיו חמושים ברובים, אך המחלקה תוכל לפרוס רובוטים מצוידים במטעני נפץ "כדי ליצור אינטרקציה, לנטרל, או לבלבל חשוד אלים, חמוש או מסוכן", זאת כאשר חיי אדם מונחים על כף המאזניים. כך אמרה דוברת משטרת סן פרנסיסקו, אליסון מקסי.

"רובוטים מצוידים בצורה זו ישמשו רק בנסיבות קיצוניות, כדי להציל או למנוע אובדן נוסף של חיים חפים משפע", אמרה. 

וכך, השוטרים יוכלו להשתמש ברובוטים רק לאחר שימוש בכוח חלופי או טקטיקת להפחתת ההסלמה, או אם הגיעו למסקנה שהם לא יוכלו להכניע את החשוד באמצעים החלופיים. כמו כן, רק מספר מצומצם של קצינים בכירים יהיו עם הכשרה להשתמש ברובוטים ככלי קטלני.

(צילום: Getty Images)

הדיון שנערך בנושא ביום שלישי נמשך יותר משעתיים, כאשר הצדדים האשימו את השני בהתנשאות ופחד. המפקח רפאל מנדלמן, שהצביע בעד אישור המדיניות, אמר כי הוא מוטרד מהרטוריקה המציירת את המשטרה כבלתי אמינה ומסוכנת:

"אני חושב שעולות שאלות גדולות יותר כאשר הציבור מתחיל להסתכל על מדיניות פרוגרסיבית כאנטי-משטרתית. אני חושב שזה רע לפרוגרסיבים. אני חושב שזה רע למועצת המפקחים, ואני חושב שזה רע לדמוקרטים מבחינה לאומית", אמר. 

נשיא הוועדה, שאמאן וולטון, שהצביע נגד ההצעה, דחה את דבריו של מנדלמן ואמר שהדבר לא הופך אותו לאנטי-מטשרתי, אלא ל'מקצוענים פרו-צבעים'. "אנחנו מתבקשים כל הזמן לעשות דברים בשם הגדלת כלי הנשק והזדמנויות לאינטראקציה שלילית בין מחלקת המשטרה לאנשים צבעוניים. וזה רק אחד מהדברים האלה", אמר.

משרד הסנגוריה הציבורית של סן פרנסיסקו שלחה ביום שני מכתב לוועדה הטוען כי להעניק למשטרה את "היכולת להרוג מרחוק את חברי הקהילה" נוגדת את הערכים הפרוגרסיביים של העיר. 

YOU MIGHT ALSO LIKE