פרופ' שהתנגד למדיניות הסגרים: "החופש האקדמי מת. פאוצ'י מיקם את עצמו כאפיפיור של המדע"
ד"ר ג'יי בהטרצ'ריה סיפר על הגיהנום שעבר אחרי שהעז, לצד מדענים ורופאים רבים, להטיל ספק על הקונצנזוס של "הדת המדעית" שקבעה כי יש רק אמת אחת

פרופסור לרפואה מאוניברסיטת סטנפורד אמר כי "החופש האקדמי מת" לאחר שחייו הפכו ל"גיהנום" בגלל שהביע ביקורת על מדיניות הסגרים ועל "הדת המדעית" במהלך מגפת הקורונה.

"הנחת היסוד היא שאם אין לך הגנה וחופש אקדמי במקרים קשים, כאשר למשל חבר סגל מביע רעיון שאינו פופולרי בחלק מהפקולטות האחרות ואפילו ההנהלה - אם הם לא מגנים על כך, אז אין לך חופש אקדמי בכלל", אמר ד"ר ג'יי בהטצ'ריה בראיון לרשת 'פוקס ניוז'. 

בהטצ'ריה הוא פרופסור לרפואה וכלכלן המשמש כמנהל המרכז לדמוגרפיה וכלכלה במחלקת הבריאות וההזדקנות בסטנפורד. במהלך מגפת הקורונה, הוא ספג אש כבדה לאחר שהיה שותף לכתיבת הצהרת ברינגטון - מכתב פתוח שנחתם ע"י אלפי רופאים ומדענים בתחילת 2020, שגינה את הסגרים בטענה שהם מזיקים. 

המכתב נדחה על ידי מנהיגי בריאות אחרים, כולל מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, שניהל את תגובת ארה"ב למגפה - ואמר כי המסמך הקורא לחסינות עדר הוא "שטות מסוכנת מאוד".

בתחילת החודש, בהטצ'ריה נאם בוועידת החירות האקדמית בביה"ס למנהל עסקים של סטנפורד, שם אמר כי בעידן הנוכחי "יש לנו איש דת גבוה שמצהיר מלמעלה מה נכון ומה לא נכון".

"כשאתה נוקט בעמדה העומדת בסתירה לאנשי הדת המדעיים, החיים שלך הופכים לגהינום חי. אתה מתמודד עם סביבת עבודה עוינת מאוד", אמר וסיפר על איומי המוות שקיבל באותה תקופה.

"מטרת המסמך בן עמוד אחד נועדה לומר לציבור שאין הסכמה מדעית בעד הסגר, שלמעשה אפידמיולוגים ורופאים רבים, אנשים בולטים, לא הסכימו עם הקונצנזוס הזה", הסביר בהטצ'ריה, שסיפר כי הוא הוקע מדיונים והרצאות לתקופה.

"אם סטנפורד באמת היה מחויב לחופש אקדמי, הם היו פועלים כדי לוודא שיהיו דיונים וויכוחים, סמינרים שבהם הרעיונות האלה היו עולים לדיון בקרב הסגל", אמר בראיון לרשת 'פוקס ניוז'. בחוגים מדעיים רבים במהלך המגפה, "הכוח החליף את רעיון האמת כאור מנחה".

הוא הזכיר שוב את פאוצ'י, "שאמר באופן לא אירוני שאם אתה מטיל ספק, אתה מטיל ספק במדע עצמו. זוהי הפעלת כוח, שבו הוא ממקם את עצמו ביעילות בתור האפיפיור של המדע, במקום רצון אמיתי ללמוד את האמת". 

"הם ניסו באופן שיטתי לגרום לזה להיראות כאילו כולם מסכימים עם הרעיונות שלהם לגבי מדיניות נגיף הקורונה, כשלמעשה הייתה מחלוקת עמוקה בין מדענים ואפידמיולוגים לגבי האסטרטגיה הנכונה. זו הסיבה שכתבנו את הצהרת ברינגטון, כדי לספר לציבור שיש מדיניות חלופית זמינה".

YOU MIGHT ALSO LIKE