אנשים בחרו לעזוב את קליפורניה, אבל האם אוכלוסיית המדינה באמת מצטמצמת?
מצד אחד, קליפורניה איבדה מושב קונגרס בפעם הראשונה בתולדותיה בעקבות עזיבת התושבים במהלך משבר הקורונה. מאידך, תוספת משמעותית של תושבים ממדינות זרות דווקא צפויה לסייע לקליפורניה להגיע ל-45 מיליון תושבים

תושבי קליפורניה אוהבים להתלונן על הבעיות הרבות שיש במדינה המוזהבת, למשל עומסי התנועה ויוקר המחיה. אך נדמה כי בשנים האחרונות הדיבורים הפכו למעשים, ורבים עזבו את המדינה.

באופן טבעי עולה השאלה, האם מספר התושבים בקליפורניה באמת נמצא בירידה? התשובה, מסתבר, היא לא כזו פשוטה.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

לפי הנתונים של לשכת מפקד האוכלוסין של ארצות הברית, קליפורניה היא המדינה המאוכלס ביותר עם 39.5 מיליון תושבים. למעשה, בקליפורניה התגוררו רק כשני מיליון תושבים בתחילת המאה ה-20, אולם האוכלוסייה צמחה ל-10 מיליון עד שנת 1950 - בעיקר בזכות הנהירה מערבה שארצות הברית חוותה באותה עת.

בעשור האחרון, קצב הגידול של אוכלוסיית קליפורניה רשמה האטה משמעותית, ועמדה על 6% בלבד (בין 2010 ל-2020). כלומר, מאז 2010 דווח כי כ-7.5 מיליון איש בחרו לעזוב את קליפורניה לטובת מדינות אחרות בארצות הברית, כאשר 5.8 מיליון בלבד הגיעו לקליפורניה ממדינות אחרות.

יתרה מכך, קליפורניה "איבדה" 300 אלף תושבים בין ה-1 בינואר 2020 ל-1 ביולי 2021, שיא תקופת משבר הקורונה, בעקבות הזינוק בתמותה והעובדה שרבים בחרו לעזוב את המדינה לטובת פלורידה, טקסס ומדינות נוספות.

וכך קרה שבשנת 2020, קליפורניה איבדה מושב בקונגרס בפעם הראשונה בתולדותיה (מושבי הקונגרס נקבעים לפי חלוקת האוכלוסייה בארצות הברית).

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

אם תשאלו את אותם תושבים שבחרו לעזוב את קליפורניה מדוע הם עשו זאת, הם בוודאי יצביעו על משבר הנדל"ן החריף שפוקד את המדינה. מחירי הבתים מזנקים לשיאים חדשים, וגם שוק השכירות בעייתי ביותר. בלוס אנג'לס, למשל, שכר הדירה הממוצע נע בין 2,262 דולר ל-5,095 דולר (בהתאם לגודל וסוג הנכס).

ולמרות כל זה, מומחים סבורים שקליפורניה תגיע ל-45 מיליון תושבים במהלך 25 השנים הקרובות. שאלה ברורה אחת שעולה היא כיצד יתכן שהאוכלוסייה תעלה אם המגמה היא הפוכה?

ובכן, מומחים מסבירים כי בזמן שרבים עוזבים את קליפורניה לטובת מדינות אחרות בארצות הברית, מהגרים שמגיעים ממדינות זרות דווקא נוטים לבחור בקליפורניה כיעד. כך למשל, במהלך שנת 2020 דווח כי לא פחות מאשר 437,275 איש עברו להתגורר בקליפורניה, אם מוסיפים גם את אלו שהגיעו ממדינות זרות (ולא רק מדינות אחרות בארה"ב).

YOU MIGHT ALSO LIKE