הוריקן איאן | עוצמתו נחלשה - אך הוא עושה את דרכו לג'ורג'יה וצפונה
ארבע מדינות נוספות הכריזו על מצב חירום, כאשר הסופה עדיין נעה עם רוחות מקסימליות בסביבות 170 קמ"ש. בינתיים, לפחות 2 מיליון איש ללא חשמל, וכוחות ההצלה עדיין לא יכולים לצאת לשטח

עוצמתו של הוריקן איאן, שהטיל אסון על פלורידה שממדיו עדיין לא ידועים, נחלשה מרמה 4 לרמה 2 - אך הוא עושה את דרכו לכיוון ג'ורג'יה, קרוליינה הדרומית והצפונית ווירג'יניה, שכולן הכריזו על מצב חירום. 

פורט מאיירס (צילום: Getty Images)

הסופה ההרסנית נעה לכיוון צפון מזרח, עם רוחות מקסימליות חזקות בסביבות 170 קמ"ש, אם כי בשיאה היא הגיעה ליותר מ-240 קמ"ש. הגלים באורך קו החוף הדרום-מערבי של פלורידה הגיעו לגובה של כ-5.5 מטרים מעל פני הקרקע. 

כאשר המונים נזקקים לסיוע, צוותי החילוץ יוכלו להתחיל לעבוד רק כאשר הרוחות ינשבו פחות מ-72 קמ"ש.

מומחה ממרכז ההוריקנים הלאומי (NHC), קודי פריץ, אמר כי נראה שהשיא מאחורינו: "סביר להניח שהשיא התרחש בהתחשב בכך שהסופה נחלשה". עם זאת הוא הדגיש כי "יש עדיין זרימה יבשתית גדולה עם מפלס מים גבוה לאורך החוף, כך שאפילו שהעוצמה פוחתת, אני עדיין מצפה שהגלים יישארו גבוהים, ויש לעקוב אחר האזהרות".

ההוריקן צפוי להימשך בימי חמישי ושישי לאורך חופי צפון מזרח פלורידה, ג'ורג'יה וקרוליינה הדרומית, ואף יותר. 

הסופה צפויה להכות בקרוליינה הצפונית בימי שישי שבת, עם גשמים כבדים, סופות טורנדו והצפות אפשריות. המושל, רוי קופר, הכריז על מצב חירום במדינה ואמר לתושבים: "תהיו מודעים, עקבו מקרוב אחר התחזית והכינו את אספקת החירום שלכם".

מושל וירג'יניה גלן יאנגקין אמר בהצהרת החירום שלו: "הוריקן איאן הוא סופה גדולה וחזקה, והתחזיות הנוכחיות מצביעות על כך שהיא עשויה להשפיע על חלקים מווירג'יניה בהמשך השבוע ועד תחילת השבוע הבא".

הוא אמר כי על אף שלא ברור אם המדינה אכן תהיה חלק מהמסלול של ההוריקן, ואם כן באיזו עוצמה הוא יכה, "אני עדיין מעודד את כל התושבים והמבקרים להכין תוכנית, להחזיק אספקה בהישג יד, ולעקוב אחר מקורות רשמיים לקבלת מידע והדרכה. סוזן ואני מתפללים עבור אלה שבנתיב הסערה בפלורידה".

לפני כן, גם ג'ורג'יה וקרוליינה הדרומית הכריזו על מצב חירום במדינות, מה שלמעשה מאפשר לגייס משאבים וציוד שדרושים למאמצי התגובה וההתאוששות.

בינתיים, יותר מ-2 מיליון מתושבי פלורידה נמצאים ללא חשמל,  כאשר עשרה מחוזות דיווחו שלפחות יותר ממחצית מהלקוחות חשמל איבדו את האספקה. 

בפורט מאיירס, שם נרשמו הצפות של לפחות למעלה ממטר, 96 אחוזים מהתושבים נשארו ללא חשמל. רבים נלכדו בבתיהם, וראש העיר קווין אנדרסון הבטיח שהם יקבלו עזרה ברגע שיהיה בטוח לשלוח את צוותי החילוץ.

"הם יצטרכו להיות סבלניים", אמר והוסיף: "אתה יודע, עשינו פקודות פינוי. הם בחרו שלא לעקוב אחריהם. זה מה שמגיע עם זה. נגיע אליהם בהקדם האפשרי ברגע שהרוחות יירגעו, מפלס המים ירדה והכבישים יהיו פנויים". 



YOU MIGHT ALSO LIKE