מושחת, מתוק וטעים: יום השוקולד הלבן
אמנם רבים לא רואים אותו כשוקולד אמיתי מכיוון שאין בו מוצקי קקאו, אך אין ספק כי מדובר על אחד השוקולדים האהובים בעולם. לכן, אין זה מפתיע כי השוקולד הלבן קיבל יום לאומי משלו. לכבוד היום החגיגי, הנה כמה מתכונים שווים במיוחד המעניקים לשוקולד האהוב מקום של כבוד

למרות שאין בשוקולד הלבן מוצקי קקאו, קיימת בו חמאת קקאו, מה שהופכת אותו למוצק ובעל מרקם דומה כמו השוקולד החלב והשוקולד המריר. הוא נוצר לראשונה בשוויץ, לאחר מלחמת העולם הראשונה, וזמן קצר לאחר מכן הגיע לרחבי ארצות הברית, אז חברת השוקולד ״הרברט׳ס קנדי״ החלו לשווק אותו. 

מאז השוקולד הלבן הפך כה פופולרי, שכמעט לכל חטיף שוקולד שקיים יש גם גרסה לבנה. יש שוקולד צ'יפס לבן לעוגות, יש ארטיקים מצופים בשוקולד לבן וטבלאות שוקולד לבן במגוון מילויים. יש אפילו שוקולד לבן טבעוני שאינו מכיל חלב פרה, ועוד ועוד. לכבוד יום השוקולד הלבן הבינלאומי, הנה שלושה מתכונים נהדרים וטעימים במיוחד.

עוגת שמרים במילוי חלבה ושקדים עם שוקולד לבן

רכיבים:

2 תבניות אינגליש קייק באורך 30 ס"מ

לבצק שמרים:

500 גרם (3 וחצי כוסות) קמח

10 גרם (2 כפיות) שמרים יבשים

100 גרם חמאה רכה, חתוכה לקוביות (ר' הערות לגרסה פרווה)

100 גרם (1/2 כוס) סוכר

2 ביצים L (ר' הערות לגרסה טבעונית)

180 מ"ל (2/3 כוס) חלב (ר' הערות לגרסה פרווה)

קורט מלח

1 כפית תמצית וניל

למילוי חלבה, שקדים ושוקולד לבן:

160 גרם (2/3 כוס) טחינה גולמית

180 גרם (1/2 כוס) דבש או סילאן

100 גרם שקדים קלויים טבעיים, קצוצים גס

150 גרם שוקולד לבן, קצוץ דק

להברשה:

1 ביצה טרופה

לקישוט:

שומשום

אופן ההכנה:

בצק שמרים:

בקערת מיקסר עם וו לישה שמים קמח, שמרים, חמאה, סוכר, ביצים, חלב, מלח ווניל ולשים במהירות נמוכה-בינונית במשך 10-12 דקות, עד שמתקבל בצק אחיד וגמיש. מכסים את הקערה ומתפיחים במשך 1-2 שעות עד שהבצק כמעט מכפיל את נפחו. אפשר גם להתפיח לילה במקרר.

למילוי:  בקערה מערבבים טחינה ודבש לתערובת אחידה במרקם של ממרח. מחלקים את הבצק ל-2. מרדדים כל חלק של הבצק על משטח מקומח למלבן דק מאוד ורחב בעובי 2-3 מ"מ. מורחים מחצית ממלית החלבה בשכבה אחידה ודקה. מפזרים מחצית מהשקדים והשוקולד הלבן בשכבה אחידה. מגלגלים לרולדה הדוקה וארוכה מאוד. חוצים את הרולדה בדיוק במרכז כך שיתקבלו 2 רולדות קצרות יותר. מלפפים את שתי הרולדות זו סביב זו בצורה בורג ומניחים בתבנית. חוזרים על הפעולה עם יתרת הבצק והמלית ליצירה של עוגה נוספת. מכסים ומתפיחים במשך כשעה או עד שהעוגות כמעט מכפילות את נפחן.

מחממים תנור ל-170 מעלות. מברישים את העוגות בעדינות בביצה טרופה ומפזרים שומשום בחלק העליון. אופים במשך 35-45 דקות או עד שהעוגות זהובות, תפוחות ויציבות למגע. מצננים מעט בטמפרטורת החדר ומגישים.
פאי יוגורט ושוקולד לבן

חומרים לתבנית פאי בקוטר 24 ס"מ:

5 דפי פילו, מופשרים לילה במקרר

2 כפות (20 גרם) סוכר

1/4 כפית קינמון

50 גרם חמאה מומסת, בטמפרטורת החדר

400 גרם שוקולד לבן, קצוץ

קמצוץ מלח

300 גרם יוגורט יווני

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות. מניחים בקערה קטנה סוכר וקינמון ומערבבים היטב. מניחים את דפי הפילו על משטח עבודה, פותחים ומברישים עלה אחד בחמאה מומסת. מפזרים כפית של תערובת סוכר וקינמון, מניחים בתבנית ומכווצים פנימה את קצוות הבצק. ממשיכים כך עם ארבעת העלים הנותרים, מצמידים אותם מעט לתחתית ולדפנות התבנית ודוקרים את התחתית במזלג. אופים בתנור 18-20 דקות עד שהבצק משחים היטב ומוציאים. אם העלים תפחו מעט, משטחים אותם חזרה בכף או במזלג. מניחים להתקרר לחלוטין.

מניחים סיר קטן מעל סיר עם מים רותחים וממיסים בו את השוקולד הלבן. מוסיפים קמצוץ מלח ומערבבים. מסירים מהאש ומניחים להתקרר לחלוטין. מעבירים את היוגורט לקערת ערבוב ויוצקים פנימה באיטיות את השוקולד המומס תוך כדי טריפה, עד שמתקבלת בלילה חלקה. יוצקים את בלילת השוקולד והיוגורט על הקלתית האפויה ומאחסנים במקרר במשך שעות אחדות, עד שהעוגה יציבה. מקשטים באגוזים ומגישים.

פאדג' קוקוס ושוקולד לבן

רכיבים:

1 קופסה (400 גרם) חלב מרוכז וממותק

250 גרם שוקולד לבן קצוץ גס

100 גרם מרשמלו מומס במיקרו 30-60 שניות

140 גרם (2 כוסות) קוקוס טחון 

75 גרם (3/4 כוס) אגוזי מלך קלויים וקצוצים גס 

1 כפית תמצית וניל

הוראות הכנה:

משמנים תבנית ומרפדים בנייר אפייה. מביאים לרתיחה חלב מרוכז ושוקולד לבן בסיר בינוני וכבד על להבה בינונית. מבשלים 3 דקות תוך כדי בחישה מתמדת עד להמסה.  מסירים מהכיריים ומוסיפים ממרח מרשמלו תוך כדי ערבוב עד להמסה. מוסיפים קוקוס, אגוזים ווניל ומערבבים לפיזור אחיד. יוצקים לתבנית ומשטחים. מצננים ומעבירים לקירור למשך שעה לפחות או עד להתמצקות. חותכים לריבועים קטנים בגודל 3-2 ס"מ שכן הממתק מרוכז בטעמים. שומרים בקופסה אטומה במקרר שבועיים ויותר.

YOU MIGHT ALSO LIKE