אלה הסנקציות שיוטלו כנגד הלא-מחוסנים בצבא ארה"ב
למעלה מ-70 אחוזים מחיילי צבא ארה"ב כבר התחסנו לפי פקודת החובה, ובעוד בתחילה הצבא האמריקאי הציב אולטימטום קיצוני, עתה נראה כי לאור הסירוב הרחב - הוחלט כי "כל מקרה יבחן לגופו"

צבא ארה"ב איים בסנקציות קשות על חיילים שיסרבו לקבל חיסונים נגד קוביד-19, ואמר כי חיילים שכאלה ייפסלו מקידום, מגיוס מחדש בתנאים טובים וגם ולא יקבלו מספר שירותים צבאיים מיוחדים.

אנשי צבא שמסרבים לקבלת הזריקה, כולל חיילי מילואים וחיילי המשמר הלאומי של הצבא, יקבלו מעתה את רישומי השירות שלהם "מסומנים", וימנעו מהם "פעולות חיוביות" כבונוסים לגיוס מחדש, קידום לדרגים גבוהים יותר, עיטורים ופרסים אחרים.

עוד ימנע מהם השתתפות באקדמיות צבאיות, וסיוע בשכר לימוד במסגרת תכניות השכלה גבוהה, כך לפי מזכר רשמי שהשיג אתר DefenseOne ביום חמישי.

(צילום: Reuters)

"אני מאשרת למפקדים להטיל חסמים על המשך השירות... לכל החיילים המסרבים לצו חיסון החובה ללא פטור מאושר או בקשת פטור תלויה ועומדת", כתבה מזכירת הצבא כריסטין וורמות' במסמך שיצא ב-16 בנובמבר.

חיילים יישארו מסומנים עד שיחוסנו במלואם, יקבלו פטור רפואי או מנהלי או עד שייפרדו מהצבא.

כ-72% מחיילי השירות הפעיל, המילואים והמשמר של הצבא חוסנו במלואם, על פי נתוני הפנטגון שצוטטו על ידי DefenseOne, בעוד שכ-77% קיבלו לפחות מנה אחת.

למרות שרוב החיילים, המלחים והטייסים בשירותים הצבאיים של ארה"ב מחוסנים כעת, בחלק מהמקומות ממשיכים לראות סירוב רחב.

כאשר כמעט 8,500 אנשי חיל האוויר החמיצו את המועד האחרון לחיסון מוקדם יותר החודש, בזמן שאלפים מבקשים פטור על בסיס מצפון דתי.

חיל הנחתים, בינתיים, הודיע ביום חמישי כי אין בכוונתו לגרש לאלתר חיילים שמחמיצים את המועד האחרון של ה-28 בנובמבר.

שר חיל הים קרלוס דל טורו, שמפקח על הנחתים, אמר שלא מחוסנים יטופלו "בצורה מאוד מכבדת" ויוערכו על בסיס "כל מקרה לגופו" - למרות תזכיר קודם שהזהיר שחיילים שלא ישתפו פעולה יסולקו מהשירות.

ההנחיה החדשה של הצבא מגיעה על רקע קרב בין משרד ההגנה למשמר הלאומי של אוקלהומה על מנדט החיסונים הצבאי.

מוקדם יותר השבוע, מפקד יחידת המשמר של המדינה, תומס מנצ'ינו, אמר לחייליו שהם לא יעמדו בפני "תביעה מינהלית או משפטית שלילית" אם יסרבו לזריקה, מה שגרם לתגובה מהפנטגון, שהתעקש שהמנדט הוא "פקודה חוקית".

למרות שחיילי המשמר נמצאים ברובם בשליטת ממשלות המדינה המקומית, הסניפים הם עדיין חלק מהמנגנון הצבאי הלאומי הרחב יותר ומקבלים כמות משמעותית של מימון פדרלי.

YOU MIGHT ALSO LIKE