"גהינום על פני כדור הארץ": סכנת רעב חמורה באפגניסטן
מנהל תוכנית המזון העולמית של האו"ם טען כי ל-95% מהתושבים במדינה אין מספיק אוכל, ועם בואו של החורף, נראה כי ששת החודשים הקרובים הולכים להיות "קטסטרופליים"

מילוני אפגנים נמצאים בסכנת רעב חמורה, כאשר המזון אוזל והחורף מתקרב – כך דווח ברשת בי.בי.סי.

מיליוני אפגנים עומדים בפני משבר מזון חמור (צילום: Getty Images)

"ל-95% מהאנשים באפגניסטן אין מספיק אוכל, ועכשיו אנחנו מתסכלים על 23 מיליון איש שצועדים לקראת היותם מורעבים", אמר דיוויד ביזלי, מנהל תוכנית המזון העולמית של האו"ם, לרשת בי.בי.סי. "ששת החודשים הבאים הולכים להיות קטסטרופליים. זה הולך להיות גהינום על פני כדור הארץ".

אם מזג האוויר החורפי יהיה גרוע כמו שהוא צפוי להיות, יותר ממחצית מהאפגנים עלולים להתמודד עם חוסר מזון חמור וכתוצאה מכך רעב קשה. ארגון המזון העולמי, שולח כעת מזון בכמות גבוהה יותר מהרגיל למדינה, כדי לתת מענה למחסור.

הבעיה מתגברת בעוד מדינות מערביות רבות עצרו את הסיוע לאפגניסטן, כי הן לא רוצות להיראות ככאלה התומכות בשלטון הטליבאן, שהשתלט על המדינה בחודש אוגוסט האחרון עם יציאת צבא ארצות הברית והכוחות הזרים מהמדינה.

ביזלי יצא בהודעה הקוראת למנהיגי העולם ולמיליארדרים לתרום לאפגניסטן. "למנהיגי העולם, למיליארדרים: תדמיינו שזו הייתה הילדה הקטנה שלכם או הילד הקטן שלכם, או הנכד שעומד למות מרעב. היית עושה כל מה שאתה יכול. וכשיש היום עושר בשווי 400 טריליון דולר על פני כדור הארץ, אנחנו צריכים להתבייש".

מנהל תוכנית המזון העולמית אמר דברים דומים לפני כשבועיים, אז טען כי תרומה של 6 מיליארד דולרים מהאנשים העשירים בעולם, כמו אילון מאסק או ג'ף בזוס, יכולה לעזור ל-42 מיליון אנשים ש"פשוטו כמשמעו הולכים למות אם לא נגיע אליהם".

בתגובה, מאסק, לו שווי נקי של 311 מיליארד דולר, כך ש-6 מיליארד מהווים 2% בלבד מההון שלו, הטיל ספר על הטענה של ביזלי כי הסכום המדובר יפתור את משבר הרעב הנוכחי, וכתב בחשבון הטוויטר שלו שאם האו"ם יוכיח את דבריהם – הוא "ימכור את מניות טסלה כבר עכשיו".

YOU MIGHT ALSO LIKE