מקצרים את הדרך: שיירת המהגרים ממקסיקו פונה לכיוון גבול ארה"ב
המארגן מסר כי הצעדה לא תעבור דרך מקסיקו סיטי כפי שתוכנן תחילה, אלא תמשיך לכיוון המפרץ, שם תפגוש קבוצת מהגרים נוספת שיחד איתה תגיע לגבול האמריקני

המנהיג של שיירת המהגרים מדרום ומרכז אמריקה, אשר החלו לצעוד מדרום מקסיקו, אמר ביום שני כי הקבוצה תפנה כעת לגבול ארצות הברית – ותוותר על הגעה למקסיקו סיטי כפי תוכנן במקור.

שיירת המהגרים הצועדת ממקסיקו לארצות הברית (צילום: איי.פי)

המנהיג ופעיל ההגירה איריניאו מוג'יקה, אמר בסרטון שהוא ינסה לארגן שיירה נוספת של אלפי מהגרים כדי להגיע לוארקרוס מדינה במקסיקו הנמצאת במפרץ, שם שתי הקבוצות יתאחדו ויצאו אל הגבול עם ארצות הברית.

לטענת מוג'יקה, השינוי במסלול מגיע כי השיירה נרדפה והוטרדה על ידי פקידי ממשל מקסיקו, וההקצנה ביחסים עם קציני המשמר הלאומי, לאחר שמהגרים זרקו אבנים על השוטרים ופצעו חמישה מהם.

על פי מומחים, השינוי בתוכניות עשוי גם להיות החלטה מתוך ייאוש. שיירת המהגרים הולכת ומתמעטת לאחר יותר משבועיים של הליכה בחום כבד, כאשר היא התחילה היא מנתה כ-4,000 איש, וכעת בסביבות ה-1,300.

כמו כן, נראה כי התמיכה בהם לא מלהיבה כפי שציפו, כאשר ביום שני קבוצת המהגרים נכנסה למדינת אוחואקה, שם הם קיבלו קבלת פנים קרה, ובאחת הערים אף סירבו לאפשר להם להיכנס מתוך חשש להפצת נגיף הקורונה.

שיירת המהגרים הצועדת ממקסיקו לארצות הברית (צילום: איי.פי)

אדריאן אגוויר, מהגר מניקרגואה, אמר כי כאשר הם הגיעו לעיר חהויטס, "היו ניידות משטרה עירוניות שחסמו את הדרך, ואז מאוחר יותר הצלחנו להיכנס". אבל לפי הדיווחים, חנויות רבות בעיר נסגרו כאשר ראו את המהגרים מגיעים, ולמעשה מנעו מהם לקנות אוכל ושתייה. השיירה התמקמה בפארק מקומי, שם בילו את הלילה.

ממשלת מקסיקו ניסתה להרתיע את השיירה, ואמרה שהתנאים הגרועים בדרך מסכנים את חייהם של הצועדים. המכון הלאומי להגירה אמר כי בקבוצה זוהו שישה מקרים של קדחת הדנגי המסוכנת, אך לא ציינו מקרים של נגיף הקורונה.

ביום חמישי, כאמור, קצינים של המשמר הלאומי של מקסיקו עקבו אחר הצעדה, וככל הנראה ניסו לעצור כמה מהצועדים – אז, קבוצה של 100 עד 150 גברים החלה להתפרע ולזרוק אבנים על הקצינים. בתגובה, המשמר מסר בהצהרה כי ארבעה שוטרים וקצינה אחת סבלו מפציעות "קשות", ואושפזו בבית החולים.

קציני המשמר הלאומי נזהרו מלפתוח בעימות עם המהגרים ולכן לא הגיבו לזריקות האבנים, זאת בעקבות התקרית שאירעה ביום הראשון הקודם. שוטרים פתחו באש לעבר טנדר שהוביל מהגרים מאחר שהרכב ניסה להתחמק ממחסום משטרתי, והמשמר הלאומי מסר כי הטנדר ניסה לדחוף רכב סיור. כתוצאה מהירי מהגר קובני נהרג, וארבעה נוספים נפצעו.

YOU MIGHT ALSO LIKE