אחרי שהכחיש – ביידן מודה כי הממשל מתכנן לפצות מהגרים בלתי חוקיים בסכום "לא ידוע"
מוקדם יותר השבוע הנשיא כינה את הדיווחים על תשלום בסך 450 אלף דולרים כ"זבל" והדגיש כי "זה לא יקרה", אך כעת אמר כי "בגלל התנהגות הממשל האחרון – מגיע להם פיצוי"

הנשיא ג'ו ביידן אמר אתמול (שבת) כי מהגרים שהופרדו ממשפחותיהם בתקופה ממשל טראמפ "מגיע פיצוי כלשהו", אם כי הוא "לא יודע" מה יהיה הסכום שהממשל יעניק להם. זאת ימים ספורים בלבד לאחר שכינה את הדיווחים כי הבית הלבן מתכנן לשלם 450,000 דולר כ"זבל".

הנשיא ג'ו ביידן (צילום: Shutterstock)

"אם, למעשה, בגלל ההתנהגות המקוממת של הממשל האחרון, אתה עובר את הגבול – בין אם זה היה באופן חוקי או לא חוקי, ואיבדת את הילד שלך, אז איבדת את הילד שלך, הוא איננו, ומגיע לך פיצוי כלשהו, לא משנה מה הן הנסיבות", אמר. "מה זה יהיה, אין לי מושג".

ביידן אמר זאת כהבהרה לדבריו ימים קודם לכן, אז תיאר את הדיווחים בדבר התוכנית להעניק עד 450,000 דולר לאדם עבור מהגרים בלתי חוקיים שהופרדו תחת ממשל טראמפ – "זבל", ואמר כי "זה לא יקרה".

אך בשבת, לעומת זאת, הוא הבהיר כי הוא אכן תומך בתשלום פיצויים למהגרים, והסביר כי כאשר אמר "זבל" הוא התכוון למספרים עליהם דווחו.

כזכור, ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח לראשונה בשבוע שעבר כי מחלקות המשפטים, ביטחון המולדת ושירותי הבריאות ושירותי האנוש, בוחנים את התשלומים בתגובה לתביעה של ארגוני זכויות האזרח ואיגוד חירויות האזרח, על מדיניות 'אפס סבלנות' של ממשל טראמפ.

הממשל האמריקני בוחן לשלם פיצויים למשפחות מהגרים שהופרדו במסגרת מדיניות 'אפס סבלנות' (צילום: Getty Images)

הדיווחים עוררו את זעמם של רפובליקנים רבים, שרואים בתשלומים הללו גם כמתגמלים התנהגות שאינה חוקית, וגם תמריץ נוסף למהגרים לעשות את המסע לארצות הברית ולהיכנס לשטחה – מה שמחמיר את המשבר המתמשך בגבול הדרומי אשר שובר שיאים.

ביידן, כאמור, דחה את הדיווחים, מה שגרר נזיפה מצד האיגוד לזכויות האזרח שמסר כי "ייתכן שביידן לא קיבל מידע מלא על פעולות משרד המשפטים שלו".

לאחר מכן, ביום חמישי האחרון, סגנית מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן פייר, הבהירה את דבריו של ביידן ואמרה כי הנשיא מרגיש "נוח לחלוטין עם פשרה של משפר המשפטים עם יחידים ומשפחות הנמצאים כעת בדיונים עם ממשלת ארצות הברית".

משרד המשפטים לא הגיב לדיווחים בנושא, אך מקור בעל ידע אמר לרשת 'פוקס ניוז' כי הנתון של 450,000 דולרים למשפחה הוא "גבוה מדי ולא מדויק".

YOU MIGHT ALSO LIKE