לואיזיאנה בצו זמני המשהה את חובת החיסונים הפדרלית: "הנשיא לא יכפה הליכים רפואיים"
ביהמ"ש לערעורים בניו אורלינס הודיע כי הוא מעכב את דרישת החיסונים במקומות עבודה, זאת עקב "בעיות חוקתיות חמורות" פוטנציאליות

בית המשפט הפדרלי לערעורים בניו אורלינס, לואיזיאנה, עצר באופן זמני את הצו של ממשל ביידן על חובת החיסונים בעסקים עם 100 עובדים ויותר, אשר יידרשו להציג הוכחת חיסון עד ה-4 בינואר או לערוך בדיקות שבועיות.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

ההחלטה התקבלה בסמכות של המנהל הפדרלי לבטיחות ובריאות תעסוקתית, ומביהמ"ש נמסר כי הוא מעכב את דרישת החיסון בגלל "בעיות סטטוטוריות וחוקתיות חמורות" פוטנציאליות שהועלו על ידי התובעים.

התובע הכללי של לואיזיאנה, ג'ף לנדרי, אמר שהצעד המשפטי מונע מהנשיא ג'ו ביידן "להתקדם עם הצו הלא חוקי שלו". "הנשיא לא יכפה הליכים רפואיים על העם האמריקני ללא הבלמים והאיזונים שהחוקה מאפשרת", אמר לנדרי הרפובליקני.

היועצת המשפטית הבכירה של משרד העבודה האמריקני, סימה ננדה, אמרה כי המחלקה "בטוחה בסמכות המשפטית להנפיק את התקן הזמני לשעת חירום על חיסונים ובדיקות".

למנהל הפדרלי לבטיחות ובריאות (OSHA), יש סמכות "לפעול במהירות במצב חירום שבו הסוכנות מגלה שעובדים נתונים לסכנה חמורה, ויש צורך בתקן חדש כדי להגן עליהם", אמרה ננדה.

דובר משרד המשפטים, אנתוני קולי, מסר בהצהרה כי "תקן החירום הזמני של OSHA הוא כלי קריטי לשמירה על בטיחות מקומות העבודה של אמריקה, בזמן שאנחנו נלחמים בדרך שלנו לצאת מהמגפה הזו. משרד המשפטים יגן במרץ על הכלל הזה בבית המשפט".

הנשיא ג'ו ביידן (צילום: Shutterstock)

"זהו ניצחון לעם האמריקני מחוץ" ללואיזיאנה, המשיך קולי. "הממשלה הפדרלית מעולם לא ניסתה בדרך כל כך חזקה להתערב בין הבחירות האישיות של האזרח האמריקני לבין רופא שלו, ובעיני זה לב כל העניין".

עם זאת, לורנס גוסטין, פרופסור במרכז המשפטים של אוניברסיטת ג'ורג'טאון ומנהל המרכז של ארגון הבריאות העולמי במחלקה לדיני בריאות, אמר שזה מטריד שביהמ"ש הפדרלי יעצור או יעכב את כללי הבטיחות במשבר בריאות, ואמר שלאף אחד אין זכות להיכנס למקום עבודה "ללא מסכה, ללא חיסון וללא בדיקה".

"שופטים, אשר לא נבחרים על ידי הציבור, שאין להם ניסיון מדעי, לא צריכים להיות אנשי מקצוע בתחום הבריאות והבטיחות", אמר.

לפחות 27 מדינות הגישו תביעות משפטיות שערערו בדרך כזו או אחרת את ההחלטה הנשיאותיות בדבר חובת החיסונים.

כידוע, ממשל ביידן דוחף את האמריקנים לצאת ולקבל את הזריקות ומחיל חובות חיסון על פי קריטריונים מסוימים, וזאת, מבחינתו, הדרך המהירה ביותר לסיים את המגפה שכבר גבתה את חייהם של יותר מ-750 אלף אמריקנים.

הממשל אומר שהוא בטוח שהחובה, הכוללת קנסות של כמעט 14,000 דולר לכל הפרה, תעמוד באתגרים משפטיים, בין השאר משום שכללי הבטיחות שלה מקדימים את חוקי המדינות.

YOU MIGHT ALSO LIKE