"ביידן נחוש להעניק 450,000 דולרים פיצוי לכל מהגר שהופרד ממשפחתו בארה"ב"
לאחר שהנשיא ביידן הודיע לכתב פוקס ניוז כי הדיווחים על פיצויי הענק למהגרים הבלתי חוקיים הם "זבל", הדוברת של הנשיא הלבן חוזרת בה ומודיעה - "הנשיא חש נוח לחלוטין עם סכומי הפיצויים המוצעים"

הנשיא ביידן חש ב"נוח לחלוטין" עם תשלומים במזומן למשפחות מהגרים שנעצרו והופרדו לאחר שחצו באופן בלתי חוקי את גבול ארה"ב-מקסיקו, כך אמרה סגנית מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, ביום חמישי.

הדברים מגיעים יום אחד בלבד לאחר שביידן תייג כ"שטויות" דיווח שהממשל שלו שוקל תשלום של 450,000 דולר לאדם בסוגיית ההגירה המורכבת שזכתה לכותרות.

"אם זה יחסוך דולרים למשלם המסים וישים את ההיסטוריה הרת אסון של השימוש של הממשל הקודם ב'אפס סובלנות' ובהפרדה משפחתית מאחורינו, הנשיא מרגיש בנוח עם כך שמשרד המשפטים יסדיר את הפרטים עם המשפחות שנמצאות כעת בהתדיינות עם ממשלת ארה"ב", אמרה ז'אן-פייר בתדרוך העיתונאים היומי של הבית הלבן.

(צילום: NYPOST)

ביידן ביום רביעי נראה לא מודע למשא ומתן להסדר ודחה כ'מגוחך' את גודל התשלומים העצום לכל מהגר אשר דווח עליו בהרחבה באמצעי התקשורת.

כתב פוקס ניוז, פיטר דיוסי, שאל את ביידן לגבי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל על הטווח האפשרי של הסכומים והאם תשלומים גדולים יכולים לדרבן עוד יותר הגירה בלתי חוקית בגבול המקסיקני.

"אם תמשיכו לשלוח את הזבל [קרי הדיווחים האלה] הזה החוצה? כֵּן. אבל זה לא נכון", ביידן ירה בחזרה.

"אז זה דיווח זבל?" שאל דיוסי. "כֵּן. 450,000 דולר לאדם - זה מה שאתה אומר?" ביידן השיב. "זה לא הולך לקרות".

הסכום הכולל שישולם עשוי להגיע קרוב למיליארד דולר כדי להסדיר תביעות שהוגשו על הפרדות, מה שעורר סערה ציבורית מכיוון שילדים שוכנו בנפרד מהוריהם.

יחידות משפחתיות הופרדו במסגרת מדיניות "אפס סובלנות" באפריל 2018 לאחר החלטת התובע הכללי דאז, ג'ף סשנס, להעמיד לדין את כל המבוגרים שחוצים את הגבול באופן בלתי חוקי.

הנשיא דונלד טראמפ חתם על צו לסיים את ההפרדות המשפחתיות ביוני 2018. ההסדרים הפיננסיים המוצעים הרגיזו לאחרונה את הרפובליקנים.

"אי אפשר להפר את החוקים שלנו ואז לזכות בלוטו", אמר ביום חמישי בפוקס ניוז, נציג טקסס מייקל מקאול, הרפובליקני הבכיר בוועדת החוץ של בית הנבחרים.

"מסר ההרתעה די נעלם", הוסיף מקאול.

"זה מה שבאמת מכעיס את העם האמריקאי. זו הסיבה שראית את התוצאה שראית ביום שלישי שעבר [בוירג'יניה]. נמאס להם מסיפורים מהסוג הזה".

YOU MIGHT ALSO LIKE