הפנטגון: סין מרחיבה את הארסנל הגרעיני שלה מהר מהצפוי
על פי הדו"ח השנתי על יכולותיה הצבאיות של הרפובליקה הקומוניסטית, המדינה האסיאתית פועלת במהירות כדי לצמצם ואף לעלות על הפער הצבאי אל מול ארצות הברית

סין מרחיבה את הארסנל הגרעיני שלה הרבה יותר מהר מהצפוי, ומצמצמת את הפער אל מול ארצות הברית – כך נטען בדו"ח שפרסם הפנטגון ביום רביעי.

סין מרחיבה במהירות את היכולות הגרעיניות שלה (צילום: איי.פי)

על פי המסמך, לסין עשויים להיות 700 ראשי נפץ גרעיניים עד 2027, ואף יכולה להגיע ל-1,000 עד 2030 – כמות פי שניים וחצי ממה שהפנטגון חזה רק לפני שנה. לשם השוואה, לארצות הברית יש כ-3,750 כלי נשק גרעיניים, ואין לה תוכניות להגדיל את הארסנל שלה.

"האסטרטגיה של סין שואפת להשיג את 'ההתחדשות הגדולה של האומה הסינית' עד שנת 2049, כדי להתאים או להעלות על ההשפעה והכוח העולמי של ארה"ב, לעקור בריתות ושותפויות ביטחונית של ארה"ב באזור ההודו-פסיפיק, ולשנות את הסדר הבינאלומי כדי שיהיה יתרון יותר למערכת הסמכותית של בייג'ינג ולאינטרסים הלאומיים שלה".

"ניתן לאפיין אסטרטגיה זו כחתירה נחושה למאמצים מרחיקי טווח, הרחיב את הכוח הלאומי של סין", טען הפנטגון בדו"ח בן 192 עמודים, שם לא צויין כמה נשק גרעיני יש לצבא סין כרגע, אבל המספר היה נמוך במאות רק בשנה שעברה.

צבא סין, עם כוח של כשני מיליון אנשי צבא, מנסה לחדש את היכולות שלו כך שיוכל לבצע פעולות ביבשה, באוויר ובים. "היכולות המתפתחים ממשיכים לחזק את יכולתו של הצבא הסיני 'להילחם ולנצח במלחמות' נגד 'אויב חזק', לכפות על טיוואן ויריבים אחרים בסכסוכים טריטוריאליים, ולהקרין כוח ברחבי העולם".

נשיא הרפובליקה הסינית (צילום: איי.פי)

לצד זאת, הדו"ח טוען כי סין, ככל הנראה, לא מחפשת סיבה להפעיל את הנשק הגרעיני שלה ללא התגרות של יריב חמוש בגרעין, בעיקר ארצות הברית, אלא מטרתה היא להרתיע התקפות של מדינות גרעיניות אחרות.

על פי הדיווחים, חיל הים הסיני הוא הגדול בעולם, עם כוח של 355 ספינות וצוללות. בטווח הקרוב, סין מתכננת להיות מסוגלת לירות טילים ארוכי טווח מצוללות ופלטפורמות שונות. כמו כן, חיל האוויר הסיני הוא השלישי בגודלו בעולם, עם יותר מ-2,800 מטוסים.

הפרסום של הפנטגון מגיע לאחר הדיווחים כי סין שיגרה טיל היפר-סוני – טילים אשר נעים בגבהים נמוכים וניתן לתמרן אותם בטיסה, להקטין את הסבירות שהם יתגלו, ולהגדיל את הסבירות שהם יפכו במטרה שלהם.

YOU MIGHT ALSO LIKE