כמות התפיסות של הסם הקטלני פנטניל הכפיל את עצמו בשנה האחרונה
פקידי המכס וההגנה בגבול הדרומי החרימו ב-12 החודשים האחרונים למעלה מ-5,000 ק"ג של האפיאוד הסינתטי, כאשר ק"ג אחר שווה ערך ל-500 אלף מנות

מספר התפיסות של פנטניל – אופיואיד סינתטי המשמש כמשכך כאבים -  בגבול הדרומי בארצות הברית עלו במהלך 12 החודשים האחרונים, והכפילו את כמות הסם הקטלני שהוחרם שנה קודם לכם.

(צילום: Shutterstock)

בתקופה שבין אוקטובר 2020 לספטמבר 2021, פקידי המכס וההגנה של הגבולות תפסו 5,080 ק"ג של פנטניל. כך לפי דיווח ב'וושינגטון אקסמינר'. בשנת הכספים הקודמת, אותרו 2,175 ק"ג של הסם.

קילוגרם אחד של פנטניל שווה ערך ל-500,000 מנות קטלניות, על פי הערכות של הממשל הפדרלי, מה שאומר כי ההכמות שנתפסה היא למעשה 2.5 מיליארד מנות שהיו מיועדות להיכנס אל תוך שטח ארצות הברית.

העלייה בתפיסות של הסם קשורה באופן הדוק לזינוק במקרי המוות ממנות יתר בארצות הברית. "אם הם תופסים הרבה, זה בגלל שכמות גדולה נכנסת – ולא באמת יודעים מה הוא האחוז של התפיסה מכל מה שבאמת נכנס", אמר ד"ר יהושע שרפשטיין, סגן דיקן לבריאות הציבור בג'ונס הופקינס.

ד"ר נורה וולקוב, מנהלת המכון הלאומי לשימוש בסמים, אמרה כי "בהתבסס על מספר תפיסות הפנטניל שדווחו בשנת 2020, נראה ששוק הסמים לא סבל במהלך המגפה, אלא למעשה התרחב. זמינות הפנטניל עולה, ישנה ירידה בגישה לטיפול בהתמכרויות, עלייה בגורמי לחצים חברתיים וכלכליים, ומחלקות הבריאות עמוסות יתר על המידה – וכל זה קשור לעלייה טראגית במקרי המוות ממנת יתר".

בעוד שפנטניל מהווה רק 2% מכל 28,400 ק"ג הסמים שנתפסו על ידי סוכני משמר הגבול, נמסר כי הברחת הסם הספציפי הזה היא אטרקטיבית בהרבה מכיוון שהיא מאוד ממכרת ויקרה יותר לגרם מאשר סמים אחרים.

רוב תפיסות הסמים התרחשו בזמן שהם הוברחו על ידי כלי רכב, אשר נעצרו בנמלי הכניסה היבשתיים או נמצאו בחבילות ובמטענים שהובאו דרך נמלי ים ושדות תעופה.

ד"ר שרפשטיין הזהיר כי בעוד שההברחות מתגברות, הסם הקטלני חודר לארה"ב בדרכים אחרות – כולל הוספתו לתרופות אחרות, ומשתמשים עלולים להיות בכלל לא מודעים לכך.

"אנשים לא צורכים מנת יתר של פנטניל כי הם רוצים למות – לרוב, אני מניח. אנשים צורכים מנת יתר של פנטניל כי הם לא יודעים כמה פנטניל יש במוצר שלהם", אמר ד"ר דיוויד הרצברג.

בין מרץ 2020 לפברואר, יותר מ-96,000 בני אדם מתו כתוצאה ממנת יתר של סמים, אשר מדובר בעלייה של 30% מהשנה הקודמת.

YOU MIGHT ALSO LIKE