בריחת הלהט"בים: "ברגע האחרון 30 להטב"ים ברחו מאפגניסטן ומצאו מקלט מדיני"
למרות שעד עתה כמעט 100 אחוזים מעשרות אלפי הפליטים האפגנים שיצאו משטח המדינה המרכז אסייתית מצאו עצמם לבסוף בתוך שטחי ארה"ב, מקרה של כמה עשרות להטב"ים שברחו ערב הכניסה לחוק של חוקי השריעה אילצם למצוא חוף מבטחים דווקא בבריטניה

קבוצה של אפגנים להט"בים שנמלטו משלטון הטליבאן הגיעה בשלום לבריטניה, כך מסרו גורמים בריטיים. לפי משרד החוץ של חבר העמים 29 אפגנים להט"בים הגיעו לבריטניה ביום שישי "כדי להתחיל את חייהם החדשים".

מדובר בקבוצה הראשונה שנעזרת בממשלת בריטניה מאז סיום הפינוי בסוף אוגוסט שהיה על טהרת המעבר לחופי ארה"ב.

(צילום: STR/AFP)

החדשות מגיעות שעות ספורות לאחר שהמשטר אמר שהוא לא מתכנן לכבד את זכויות הלהט"ב. אחמד וואלי חכמאל, דובר ממשלת הטליבאן באפגניסטן אמר לרויטרס כי "להט"ב... מנוגד לחוק השריעה שלנו". ארגוני זכויות אדם הביעו דאגה קיצונית לחייהם של אוכלוסיית הלהט"ב באפגניסטן, מאז שהטליבאן השתלט על אפגניסטן מוקדם יותר השנה.

לפי סעיף 130 של החוקה האפגנית, בתי משפט יכולים להסתמך על חוקי השריעה כדי להטיל עונש מוות על ניאוף.

על פי דו"ח שפורסם על ידי ILGA World - האגודה הבינלאומית ללסביות, הומואים, ביסקסואלים, טרנסים ואינטרסקסים - ניתן לפרש מעשים מיניים חד-מיניים בהסכמה כסוג של ניאוף.

Rainbow Railroad, עמותה קנדית הפועלת לעזור לאנשים המתמודדים עם רדיפה על סמך נטייתם המינית או זהותם המגדרית, אמרה בהצהרה כי 29 האנשים שהגיעו לבריטניה "התמודדו עם איומים חמורים ומידיים על חייהם בגלל שהם LGBTQI+".

הארגון עובד עם משרד החוץ הבריטי ועם ארגון זכויות להט"ב שבסיסו בלונדון במאמץ להעביר אפגנים להט"בים לבריטניה.

"מאז נפילת קאבול, Rainbow Railroad מובילה מאמצים להשיג בטיחות עבור אפגנים LGBTQI+ העומדים בפני סכנה חמורה", אמר קימאלי פאוול, מנכ"ל הארגון, בהצהרה.

"זוהי רק ההתחלת המאמצים שלנו לעזור למאות להט"ביים בהם אנו תומכים באפגניסטן בניסיון להעבירם למקום מבטחים", הוסיף פאוול.

מנכ"לית סטונוול, ננסי קלי, חגגה את ההכרזה ואמרה שהארגון "גאה" בהיותו חלק מהקמפיין שהעביר בהצלחה את הקבוצה הראשונה של אפגנים להט"בים מחוץ למדינה.

"עם זאת, העבודה שלנו עדיין לא הסתיימה", הוסיפה.

"נמשיך להעניק תמיכה בינלאומית לאפגנים להט"בים, כולל אלה שנותרו באפגניסטן, ונמשיך גם לעבוד עם ממשלת בריטניה כדי להבטיח שאלו המגיעים לבריטניה יקבלו את התמיכה הדרושה להם כדי לשגשג. ”

YOU MIGHT ALSO LIKE