תפיסת הסמים הגדולה ביותר אי פעם באסיה: 55.6 מיליון טבליות של מתאמפטמין
המדינה לאוס שבדרום מזרח אסיה עלתה לכותרות לאחר שכוחות הביטחון עצרו משאית שהובילה ארגזים של הבירה המקומית, ובפנים מצאו כמות "פי שלושה ממה שנתפס במדינה בכל השנה שעברה"

המשטרה בלאוס, מדינה בדרום מזרח אסיה, ביצעה את תפיסת הסמים הגדולה ביותר אי פעם ביבשת – כך על פי גורמים רשמיים של האומות המאוחדות.

55.6 מיליון טבליות של מתאמפטמין ו-1.5 טון של קריסטל מת' אותרו בחלקה האחורי של משאית שהובילה ארגזים של הבירה הלאומית של המדינה, כאשר מדובר בכמות הגדולה ביותר שנרשמה אי פעם לתפיסת סמים בפעם אחת באזור.

ג'רמי דרגלס, הנציג האזורי של האו"ם למאבק בסמים ובפשע, אמר ביום חמישי כי הכמות שאותרה היא "פי שלושה מהטבליות מת' שלאוס תפסה בכל השנה שעברה, וקרוב לשליש מכמות קריסטל מת' שנתפסה".

לאוס היא חלק ממשולש הזהב – משולש גבולות בין המדינות מיאנמר ותאילנד, כאשר האזור נושק גם לסין וויאטנם. הכינוי נובע מכך שהאזור נשלט בידי כנופיות חמושות אשר מרוויחות סכומי כסף מאוד גבוהים. מדינת שאן שבמיאנמר היא המקור העיקרי של המת', ולעתים קרובות הסמים מוברחים לשווקים עשירים יותר מעבר לים, כמו אוסטרליה ויפן.

כמות הסמים המובחרת באזור גדלה בצורה ניכרת מתחילת השנה, כאשר בתחילת השנה הנוכחית צבא מיאנמר השתלט על המדינה והביא, בין היתר, לקריסה כלכלית. "זה קשור להתמוטטות האבטחה והממשל במשלוש הזהב ובמיאנמר – אשר פוגעת באזור כולו", אמר דאגלס.

גורמי אכיפת החוק בלאוס עצרו את נהג המשאית במחוז בוקאו שבצפון לאוס, הגובל בתאילנד ומיאנמר. הם תחקרו אותו, והוא הוביל את הכוחות לבית סמוך, שם נעצרו שני גברים המעורבים בפרשה.

יצרנית הבירה, Lao Brewery, שבמשאית שלה הועברו הסמים, פרסמה הצהרה בה הכחישה כל מעורבות בפרשה, והתעקשה שיש לה מדיניות נוקשה נגד סמים. "אנחנו מאוכזבים מאוד מכך שהארגזים שלנו נוצלו לכיסוי פעולות לא חוקיות, ולא נהסס לנקוט בצעדים משפטיים מיידיים כלפי מי שעושה שימוש לרעה בנכסי החברה שלנו", נמסר.

YOU MIGHT ALSO LIKE