הרפובליקנים מזדעזעים מ"ההחלטה הנוראית" של ביידן להעניק 450 אלף דולר למשפחות מהגרים בלתי חוקיים
45 מחוקקים טוענים כי המהלך נותן לגיטימציה למסתננים אשר ידעו את השלכות מעשיהם, בעוד מדובר בבזבוז כספים של משלם המסים כאשר האינפלציה משתוללת

עשרות רפובליקנים שלחו מכתב לשלושה משרי הקבינט בבית הלבן, וזאת על רקע הדיווחים כי בכוונת ממשל ביידן להעניק למהגרים בלתי חוקיים, אשר הופרדו ממשפחותיהם תחת מדיניות ממשל טראמפ, 450,000 דולר פיצויים לכל אחד.

מהגרים חוצים את חומת הגבול של מקסיקו-ארצות הברית (צילום: Shutterstock)

45 רפובליקנים מבית הנבחרים, כולל נציג לואיזיאנה סטיב סקליס, אליז סטפניק (ניו יורק), ונציג טקסס דן קרשנו, חתמו על המכתב אותו מוביל נציג קרוליינה הצפונית, גרג מרפי – ושלחו אותו לשר לביטחון המולדת אלחנדרו מיורקס, מזכיר הבריאות ושירותי האנוש קסבייר בסרה ולתובע הכללי מריק גרלנד.

"הרציונל להתעללות הזו בדולרים של משלמי המסים היא כדי לפצות את האנשים האלה על 'טראומה פסיכולוגית מתמשכת'", כתבו המחוקקים. "עם זאת, שימו לב שאנשים אלו חצו לארץ שלנו בידיע שזה לא חוקי, והיו מודעים לחלוטין להשלכות של הפרת שלטון החוק שלנו".

"הבטחה של עשרות אלפי דולרים למי שנכנס באופן לא חוקי לארצות הברית, לא רק תתגמל התנהגות פלילית, אלא בוודאי ישלח מסר לעולם שהגבולות שלנו פתוחים ושלטון החוק שלנו לא ייאכף", נטען על ידי הרפובליקנים.

המחוקקים האשימו כי ממשל ביידן "מתמרץ הגירה בלתי חוקית מאז יומו הראשון בתפקיד", כאשר פגע בכמה ממדיניות הגבולות מתקופת הנשיא טראמפ, כאשר המחוקקים טענו שהדבר הוביל ל"משבר הגבול הגרוע בהיסטוריה".

אנשי משמר הגבול האמריקני עוצרים מסתננים מגבול מקסיקו (צילום: Getty Images)

המושל מרפי ועמיתיו הזהירו שאם ממשל ביידן יחליט לשלם את מאות אלפי הדולרים מכספי משל המסים לאותם מהגרים, הממשל "יתמרץ בכך באופן חד צדדי מהגרים מיותר מ-150 מדינות ברחבי העולם להגיע לגבול שלנו".

"בזמן שבו משק הבית האמריקני מתמודד עם שיעורי אינפלציה היסטוריים ומחיר מוצרי צריכה ממוצעים – מצרכים, בנזין וחימום, אשר עלו באופן אספוננציאלי, זה מזעזע שהממשלה שלנו שוקלת לתגמל פעילות לא חוקית מסיבית", נטען במכתב. "מדוע הפיצוי הזה הוא למשפחות אשר הופרדו ב-208 תחת הממשל הקודם, ולא לאלו שהופרדו בין 2008 ל-2016, או מאז 2021?".

בתום המכתב, המחוקקים קראו לגורמים "לשקול מחדש" את "ההחלטה הנוראית", ו"לבטל כל פעולה אפשרית בעניין זה", וכן דרשו תשובות על השיחות בין המחלקות "בהקדם האפשרי".

YOU MIGHT ALSO LIKE