שגעון מוחלט: "ביידן יחלק 450,000 דולרים למהגרים בלתי-חוקיים שהופרדו ממשפחתם"
אמריקה צוללת במהירות למדמנה הכלכלית והמוסרית עם הצעת חוק חדשה שנועדה להעניק לפורעי חוק תשלומים יוצאי דופן על כך שלמרות שחצו באופן בלתי את הגבול ממקסיקו חוו "טראומה נפשית" על ידי הממשל - לקרוא ולא להאמין

ממשל ביידן בוחן תוכנית להעניק למשפחות מהגרים שהופרדו במהלך ימי ממשל טראמפ 450,000 דולר לאדם כפיצוי, לפי ה-Wall Street Journal, תוך ציטוט אנשים המעורים בנושא.

התשלומים - חלק מפתרון בין-סוכנויותי למספר תביעות משפטיות שהוגשו בשם הורים וילדים נפרדים הטוענים לטראומה פסיכולוגית מתמשכת, יכולים להסתכם בכמעט מיליון דולר למשפחה, אם כי "המספרים הסופיים עשויים להשתנות", לפי הדו"ח.

לפי מקורות יודעי דבר, רוב המשפחות שחצו לארה"ב ממקסיקו כללו הורה אחד וילד אחד. איגוד חירויות האזרח האמריקאי, המייצג משפחות באחת התביעות, זיהה כ-5,500 ילדים שהופרדו בגבול במהלך ממשל טראמפ, תוך ציטוט נתונים שסיפקה הממשלה. מספר המשפחות הזכאיות במסגרת ההסדר הפוטנציאלי צפוי להיות קטן מעט יותר.

כ-940 תביעות הוגשו עד כה על ידי המשפחות, כך על פי ה-WSJ.

בסך הכל, התשלום הפוטנציאלי עשוי להגיע למיליארד דולר או יותר.

(צילום: CNBC)

לאורך כל ממשל טראמפ, אלפי ילדים הופרדו מהוריהם לאחר שחצו באופן לא חוקי למדינה ממקסיקו. בתביעות נטען כי חלק מהילדים סבלו ממחלות שונות - כולל תת תזונה, תשישות-חום, והוחזקו בחדרי קירור מקפיאים ללא טיפול רפואי מועט. יש הטוענים לבעיות נפשיות מתמשכות עקב הטראומה של היותם ללא הוריהם במשך מספר חודשים. הסכום הממוצע המבוקש בבתי המשפט הוא כ-3.4 מיליון דולר למשפחה, לפי הדו"ח. "הנשיא ביידן הסכים שמדיניות ההפרדה המשפחתית היא כתם מוסרי היסטורי על האומה שלנו שיש לתקן במלואו", אמר סגן מנהל ה-ACLU, לי גלרנט. "התרופה הזו חייבת לכלול לא רק פיצוי כספי משמעותי, אלא גם דרך להישאר במדינה מעתה והלאה". הרפובליקנים בסנאט תקפו את התוכנית ביום חמישי אחר הצהריים בעקבות הדיווח של ה-WSJ.

"ההבטחות של ממשל ביידן לגבי אזרחות ותוכניות זכאות כבר גרמו למשבר הגבול החמור ביותר בהיסטוריה - תגמול כספי עצום יחמיר את זה עוד יותר", אמר הסנאטור טום קוטון (R-AR).

הדיונים על התשלומים התקיימו במהלך החודשים האחרונים בקרב קבוצה של עשרות עורכי דין פרטיים המייצגים את המשפחות ועורכי דין ממשלתיים אחרים גם כן.

כמה עורכי דין ממשלתיים ראו בתשלומים עבור אנשים שהפרו את החוק על ידי חציית הגבול, כדבר אבסורדי ומוגזם.

עורך דין ממשלתי אחד איים להסיר את שמו מהתיק מתוך אי הסכמה עם הצעת הפשרה הפוטנציאלית.

YOU MIGHT ALSO LIKE