משבר המהגרים | בכירים מממשל טראמפ קוראים למדינות הגבול להכריז על "פלישה"
הגורמים טענו כי המושלים של המדינות השוכנות בדרום ארה"ב צריכות לנקוט באמצעי חירום כדי "להחזיר את הסדר והריבונות ולהגן על אזרחים"

בכירים לשעבר בממשל טראמפ קוראים למדיניות הגבול, כמו למשל בטקסס, להכריז שהן נמצאות תחת "פלישה" של מהגרים לא חוקיים, ולהשתמש בגורמי אכיפת החוק במדינה כדי להחזיר למקסיקו את המסתננים.

גבר עומד על חומת הגבול בין ארה"ב למקסיקו (צילום: Getty Images)

הרעיון למהלך כזה הותווה על ידי קן קוצ'ינלי, לשעבר סגן מנהל המחלקה לביטחון הפנים, במאמר שפורסם על ידי המרכז לחידוש אמריקה, בראשותו של מנהל התקציבים לשעבר בבית הלבן – ראס וואט.

השניים אמרו בהצהרה שהמושל הרפובליקני של טקסס, גרג אבוט, צריך לאמץ אץ המדיניות הזו על רקע גל בקנה מידה היסטורי של הגירה בלתי וחוקית. כזכור, אבוט החיל בעבר מדיניות אחרת משל הממשל הפדרלי כדי לשלוח כוחות נוספים של המשמר הלאומי שיסייעו באבטחת הגבול.

"אי אפשר לחלוק על כך שהנהירה המתועדת של יותר מ-1.3 מיליון מהגרים לא חוקיים, רק בשנה הקלנדרית הזו, ואלפי קילוגרמים של פנטניל וחומרים נרקוטיים קטלניים אחרים, הודות למאמצי הסחר של קרטלי סמים אלימים, מהווים גם פלישה וגם סכנה קרובה", אמרו קוצ'ינלי וווט.

"אנו קוראים למושל אבוט ולמושלי מדינות הגבול האחרים, לנקוט באמצעי חירום – מעבר להיקף של מה שבוצע עד לנקודה הזו – כדי למלא את החלל ולסיים את הפלישה בגבול הדרומי של ארצות הברית, להחזיר את הסדר והריבונות, ולהגן על אזרחים".

פקיד בבית הלבן של ממשל ביידן, לעג להצעה ואמר כי "אכיפת חוקי ההגירה היא תחת סמכות הממשל הפדרלי, כך שרשויות המדינה שיעשו זאת או ייקחו חלק באכיפת ההגירה, יעברו על החוק".

מהגרים מהאיטי חוצים את הנהר בריו גרנדה (צילום: Getty Images)

אך בשיחה עם עיתונאים, קוצ'ינלי אמר שהתוכנית לא תסתכם באכיפת ההגירה. "זו לא הגירה. זו התנגדות לפלישה". לדבריו, אם הרעיון שלא ייושם, אכיפת החוק תוכל לקחת מהגרים שחוצים את הריו גרנדה, ולהפליג אותם בחזרה בנהר למקסיקו, "ללא דרישות עיבוד".

"התהליך יהיה, פשוטו כמשמעו, לשים אנשים בטקסס על סירות בנהר, כנראה לקחת טביעות אצבע ואת השמות להם, ולקחת אותם בחזרה למקסיקו", אמר קוצ'ילני, "וכנראה פשוט לתת להם תרמיל עם אספקה. ואתה יודע, הם עשו את דרכם אלפי קילומטרים, הם יכולים לעשות את דרכם חזרה".

ממשל ביידן אומר כי הוא מגרש את רוב המבוגרים הרווקים וכמה משפחות תחת מדיניות הגבול של הקורונה, הנקראת Title 42. אבל מדיניות זו צפויה להתבטל בסופו של דבר, מה שלדברי הרפובליקנים יחמיר את המשבר.

ההגירה הבלתי חוקית אל ארצות הברית הגיעה לשיא של לפחות 35 שנים, כאשר בשנת הכספים 2021 בוצעו 1.7 מיליון מעצרים. המבקרים טוענים כי המדיניות של ביידן היא האשמה בזינוק בהגירה הלא חוקית – עמדה שבה נוקטים גם נשיאי גואטמלה ומקסיקו.

YOU MIGHT ALSO LIKE