נחשף מספר האמריקאים שנותרו באפגניסטן: "מחלקת המדינה של ביידן שיקרה"
קרוב ל-400 אמריקאים עדיין כלואים מאחורי קווי האויב מבלי שהממשל האמריקאי עושה דבר לחלצם, למול המצב חסר התקדים הזה יש למספר חברי קונגרס ביקורת קשה על הבית הלבן ומחלקת המדינה

לפחות 363 אמריקאים עדיין לכודים באפגניסטן - הרבה מעבר לההערכה הראשונית של הממשל - כך מתברר מספר שבועות לאחר הנסיגה המשובשת של ממשל ביידן מהמדינה שבשליטת הג'יהאד של הטליבאן, לפי מחלקת המדינה.

על פי הדיווחים, מחלקת המדינה העבירה את המידע לקונגרס ביום חמישי, והודתה שהיא בקשר עם 363 אמריקאים שנתקעו באפגניסטן. מתוכם, לפי הדיווחים, 176 רוצים לחזור הביתה.

מאות אמריקאים מאחורי קווי האויב (צילום: רויטרס)

נתון זה גדול בהרבה מההערכה שהציע שר החוץ, אנטוני בלינקן, בחודש שעבר, בטענה שבערך 100 אמריקאים נותרו במדינה.

"אנחנו מאמינים שמספרם של בעלי אזרחות אמריקאית, רבים מהם בעלי אזרחות כפולה, שנשארו באפגניסטן הוא איפשהו בסביבות מאה", אמר לכתבים בקטאר בספטמבר, וטען שהמחלקה נמצאת ב"קשר ישיר עם כמעט כולם". "אנחנו עובדים מסביב לשעון כדי לעזור לאזרחי ארה"ב, לעזור לתושבי קבע חוקיים, לעזור לאפגנים בסיכון, להם יש לנו מחויבות מיוחדת", אמר אז.

נציג הקונגרס דרל איסא (R-CA) הטיל ספק ללא הרף בכמות האזרחים מאחורי קווי האויב שממשל ביידן הציע והעריך את המספר האמיתי של האמריקאים הלכודים בקרוב ל-500.

"משרד החוץ לא יכול להגיד סתם כך לקונגרס שהם שיקרו מהיום הראשון לגבי מספר האזרחים האמריקאים שתקועים באפגניסטן", אמר בתגובה להערכה האחרונה:

ביום חמישי, איסא פרסם מכתב, הממוען לנשיא ביידן, פרי עטו של אמריקאי שעדיין לכוד באפגניסטן לצד אשתו. במכתב, האמריקאי מפרט את חוסר האכפתיות וחוסר הכשירות לכאורה של משרד החוץ, ומציין שהם החמיצו שלוש מהטיסות שלהם, שתיים מהן לכאורה בלא שקיבלו התראה לגביהן.

"אני מתחנן בפניך שוב כאדם אמריקאי גאה וכבעל לעזור לאשתי ואני לחזור הביתה מאפגניסטן", כתב האזרח האמריקאי במכתב מה-15 באוקטובר.

"במשך חודשים, המשרד שלי עבד ללא לאות כדי להביא הביתה אזרחים אמריקאים וחברי הקהילה שלנו כדי להתאחד עם משפחותיהם", אמר איסא:

"לאורך המאמצים הללו, ראינו את הגרוע מכל המאמצים הלא מאורגנים והבלתי יעילים של ממשל ביידן להחזיר את אנשינו הביתה. ההתכתבות שאני מפרסם היום קשה לקריאה, מכיוון שהיא תופסת את מה שאחד מאזרחינו סובל ממנו לאחר הסתלקותו הפזיזה של הנשיא הזה באפגניסטן. אף אמריקאי לא צריך להתחנן בפני נשיא המדינה שיביא אותם הביתה מארץ זרה מסוכנת. ובכל זאת, זה בדיוק מה שהחבר הזה בקהילה שלנו וכל כך הרבה אזרחים אמריקאים אחרים עשויים להרגיש".

"בושה לבית הלבן הזה על בגידתו באחיינו", הוסיף.

בחודש שעבר, איסא הכריז על שובה הביתה של אישה אמריקאית הרה שנלכדה באפגניסטן.

ובתחילת החודש, הנציג מרקוויין מולין (R-OK), שצוותו עובד ממקור ראשון על הקרקע כדי לחלץ אמריקאים לכודים, גילה ל-Breitbart News ששני פעוטות אמריקאים מתו כתוצאה מאי-כשירות מצד מחלקת המדינה.

YOU MIGHT ALSO LIKE