אחרי הטעות הטרגית בקאבול: ארה"ב תשלם פיצויים לקרובי משפחות ההרוגים
דובר הפנטגון הודיע כי הצבא ישלם לקרובי הקורבנות של 10 האפגנים, בהם שבעה ילדים, שמתו בתקיפה האווירית שנבעה כתוצאה מטעות מודיעינית

צבא ארצות הברית מתכוון לשלם פיצויים לקרובי המשפחה של 10 האזרחים האפגנים, בהם שבעה ילדים, אשר נהרגו כתוצאה מתקיפה אווירית אמריקנית בקאבול, שנבעה מטעות מודיעינית.

ההרס מהתקיפה האמריקנית, שהביאה למותם של עשרה אזרחים אפגנים (צילום: AP)

דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, מסר הצהרה ביום שישי במסגרתה הודה כי משרד ההגנה פועל יחד עם משרד החוץ  כדי להעביר את המשפחות שאיבדו את יקיריהם לארצות הברית.

נושא הפיצויים עלה בפגישה שנערכה ביום חמישי בין ד"ר קולין קאהל, יועץ בכיר במשרד ההגנה, וד"ר סטיבן קוון, מייסד ונשיא ארגון הצדקה Nutrition & Education International – מעסיקיו של עובד הסיוע זמרי אחמדי, שהיה בין ההרוגים בתקיפה האמריקנית.

"ד"ר קאהל חזר על המחויבות של שר ההגנה לויד אוסטין למשפחות, כולל הצעת פיצויי תנחומים", אמר קירבי, אך לא ציין כמה כסף יינתן למשפחות.

כזכור, ב-29 באוגוסט, יום אחד לפני הנסיגה הסופית של צבא ארה"ב מאפגניסטן, חיל האוויר ירה טיל על רכב, שכתוצאה ממנו מתו זמרי ותשעה בני אדם אחרים. ביניהם, כאמור, היו שבעה ילדים.

ההרס מהתקיפה האמריקנית, שהביאה למותם של עשרה אזרחים אפגנים (צילום: AP)

תחילה, הפנטגון אמר כי מדובר בתקיפה מוצלחת וצודקת, שהרגה מחבלים של דאע"ש – ובכך מנעו פיגוע התאבדות נוסף בשדה התעופה בקאבול, זאת ימים לאחר שפיצוץ אירוע בנמל והביא למותם של 169 אזרחים אפגנים ו-13 חיילים אמריקנים.

אך כשלושה שבועות לאחר מכן, הודה מפקד פיקוד מרכז, הגנרל קנת' מקנזי, כי במתקפה נהרגו אזרחים תמימים, כינה זאת כ"טעות טרגית", והביע את תנחומים למשפחות ההרוגים.

אחמדי עבד במשך 14 שנים כמהנדס טכני באפגניסטן כחלק מארגון הצדקה, שבסיסו בפסדינה שבקליפורניה, המעניקה מזון לתושבי אפגניסטן העניים. בפגישה ביום חמישי, ד"ר קוון אמר שאחמדי עבד "במתן סיוע והצלת חיים לאנשים אשר מתמודדים עם שיעורי תמותה גבוהים באפגניסטן". כך ציטט קירבי.

קרובי המשפחה האבלים החלו להפעיל לחץ על ממשלת ארצות הברית במטרה ולקבל פיצוי כספי ועזרה לצאת מאפגניסטן. "בין אם זה אמריקה או מדינה אחרת, אנחנו רוצים שלום ונוחות לשנים שנותרו לנו", אמר בחודש שעבר סמים אחמדי – בנו החורג של זמרי. "כולם עושים טעויות. האמריקנים לא יכולים להחזיר את יקירינו, אבל הם יכולים להוציא אותנו מכאן".

YOU MIGHT ALSO LIKE