דרום אמריקנים אמידים טסים למקסיקו – ומסתננים לארה"ב יחד עם המוני מהגרים עניים
בעקבות הקשיים הכלכליים הנובעים ממגפת הקורונה, תושבים רבים מברזיל וונצואלה מגיעים בטיסות אל הגבול ומתערבבים עם מבקשי מקלט. "המיתון גורם לאיבוד תקווה"

תושבים אמידים במדינות דרום אמריקה, הסובלים לאחרונה כלכלית, טסים למקסיקו ומתערבבים עם המוני המהגרים העניים שחוצים לארצות הברית באופן לא חוקי. כך עולה מדיווח ב'וול סטריט ג'ורנל'.

המוני מהגרים ממרכז אמריקה בדרכם לארה"ב, מקסיקו 2018 (צילום: איי.פי)

התנאים הכלכליים במדינות כמו ברזיל וונצואלה בעקבות מגפת הקורונה, מאלצים כמה מתושבי המעמד הבינוני ומעלה לטוס לגבול ולהצטרף למהגרים אחרים, אשר נמלטים מעוני ופשע, כדי לחפש מקלט בארצות הברית.

ממשלת ארצות הברית לא עוקבת אחר מצבם הכלכלי של המהגרים, אך כריס טי. קלם, הסוכן הראשי של משמר הגבול ביומה, אריזונה, אמר ל'ג'ורנל' כי פקידים פדרליים נתקלים באנשים שטסו לעיר גבול מקסיקנית כמעט מדי יום. "הם ירדו מהמטוס והלכו למונית או לאוטובוס", אמר, "הם ממש ניגשו אלינו והסגירו את עצמם מולנו".

"המיתון העולמי באמת גורם לאנשים לאבד תקווה", אמר אנדרו סלי, נשיא המכון למדיניות הגירה. "זה דבר גדול, המעבר מלהיות מעמד ביניים במדינה שלך, אל להיות ללא תעודה בארצות הברית".

בעוד שהצמיחה הכלכלית בדרום אמריקה ובקאריביים התאוששה מעט מאז 2020, הקצב היה איטי יותר מאשר בשווקים אחרים, ומשבר הקורונה המתמשך מאיים לעכב צמיחה חדשה. על פי קרן המטבע הבינלאומית, יותר מ-26 מיליון משרות באזור בוטלו בגלל המגפה. כמו כן, נמסר כי ההכנסה לנפש לא תחזור לרמות של לפני המגפה לפחות עד שנת 2024.

סוכני משמר הגבול עוצרים הגרים ביומה, אריזונה (צילום: Shutterstock)

כמו מהגרים אחרים המבקשים מקלט בארה"ב, גם האמידים נשלחים למקלטי מהגרים. אך בניגוד לחבריהם העניים ממרכז אמריקה והאיטי, המהגרים מהמעמד הבינוני עוזבים את המקלטים זמן קצר לאחר הגעתם.

לאחרונה, למשל, כעשרה אנשים מוונצואלה, מבוגרים ובני נוער, הגיעו לגבול ביומה לאחר שחצו את נהר הקולורדו. הם אמרו שהם לקחו שלוש טיסות ואוטובוס כדי להגיע לעיר הגבול המקסיקנית אלגודונס, לפני שחצו את הפירצה בגדר הגבול עם ארה"ב.

מהגרים מדרום אמריקה אינם יכולים לטוס לשדה תעופה אמריקני ולבקש מקלט, מכיוון שהם בדרך כלל נדרשים להגיש בקשה לוויזה כדי לעלות על טיסה לארה"ב. בברזיל, ויזות לארה"ב מונפקות רק במקרי חירום, ובוונצואלה המשרדים הדיפלומטיים האמריקניים סגורים. לכן המהגרים מגיעים למקסיקו, מאחר שהיא לא דורשת אשרות למטיילים משתי המדינות.

YOU MIGHT ALSO LIKE