סקר חדש מציג נתונים מדאיגים – החברה האמריקנית מפולגת מאי פעם
כמחצית מהמצביעים של דונלד טראמפ, כמו גם של ג'ו ביידן, חושבים כי יש להפריד בין מדינות רפובליקניות לדמוקרטיות. "הפער בין המצביעים הוא עמוק ומסוכן"

סקר חדש של המרכז לפוליטיקה מאוניברסיטת וירג'יניה מראה את עומק הקרע בין האמריקנים הרפובליקנים לדמוקרטים, המסמן, אולי, כי החברה מפולגת יותר מאי פעם.

ג'ו ביידן ודונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

על פי הסקר, יותר ממחצית מכלל המצביעים שתמכו בדונלד טראמפ בבחירות לנשיאות בשנה שעברה, אמרו שהם "מסכימים במידה מסוימת" עם ההצעה לפיה מדינות אדומות, כלומר רפובליקניות, צריכות להתנתק מארצות הברית, בעוד ש-41% מהמצביעים לג'ו ביידן "מסכימים במידה מסוימת" עם הרעיון לגבי מדינות כחולות.

רבע מהמצביעים של טראמפ אומרים שהם "מסכימים מאוד" עם הרעיון, ו-18% מהמצביעים הדמוקרטים "מסכימים מאוד" בהתנתקות מהמדינה.

"הפער בין מצביעי טראמפ לביידן הוא עמוק, רחב ומסוכן", אמר מנהל המרכז לפוליטיקה, לארי סטאבו. "ההיקף הוא חסר תקדים, ולא ניתן לתקן אותו בקלות".

בסקר, שנערך בסוף יולי ותחילת אוגוסט, נשאלו יותר מ-1,000 תומכים של הנשיא לשעבר טראמפ ואלף תומכים של הנשיא הנוכחי ביידן, והוא מעלה דאגות רבות.

למשל, לפחות 80 אחוזים ממצביעי טראמפ וביידן מסכימים במידה מסוימת כי נבחרי ציבור מהמפלגות הנגדיות מהווים "סכנה ברורה ונוכחת לדמוקרטיה האמריקנית" (80% ממצביעי ביידן ו-84% ממצביעי טראמפ).

הפגנה של תומכי טראמפ ושל תומכי ביידן, וויסקונסין (צילום: Shutterstock)

נוסף על כך, לפחות שלושה רבעים מהמצביעים של הנשיא לשעבר והנשיא הנוכחי, מסכימים במידה מסוימת כי האמריקנים "התומכים מאוד" במפלגה היריבה, הם "סכנה ברורה ונוכחת לאורח החיים האמריקני" – 75% ממצביעי ביידן ו-78% ממצביעי טראמפ.

כשבעה מתוך עשרה מצביעי ביידן וטראמפ מסכימים במידה מסוימת ש"כמה מקורות תקשורת בשמאל\ימין הקיצוני, הפכו לכל כך לא אמיתיים שצריך לצנזר אותם כדי לעצור הפצת שקרים מסוכנים" – 78% מתומכי ביידן ו-73% מתומכי טראמפ.

כמעט ממחצית ממצביעי ביידן וטראמפ, מסכימים במידה מסוימת עם הרעיון שמי שמכהן כנשיא צריך להיות מסוגל לנקוט ב"פעולות הדרושות מבלי להיות מוגבל על ידי הקונגרס או בית המשפט" – 46% ממצביעי ביידן ו-44% ממצביעי טראמפ).

כמו כן, 80% ממבציעי שתי המפלגות, רואים בדמוקרטיה עדיפה על פני צורות שלטון אחרות. עם זאת, הסקר מצא כי יותר מ-6 מתוך 10 מצביעים משני צדדי המפה הפוליטית, לא רואים בארצות הברית דמוקרטיה, אלא אוליגרכיה "המנוהלת לטובת העשירים".

YOU MIGHT ALSO LIKE