בכיר אמריקני התנצל בפני האיטי על היחס למהגרים: "זה היה עוול"
מנהל בכיר במועצה לביטחון לאומי הגיע לביקור רשמי באי הקריבי, שם הודה כי גורמי אכיפת החוק האמריקנים התנהגו שלא כראוי. "לכולם מגיע יחס מכבד"

גורם אמריקני בכיר הגיע להאיטי ובנאום שנשא ביום שישי, הוא התנצל על האופן שבו גורמי אכיפת החוק התייחסו למהגרים לאורך הגבול בין ארצות הברית למקסיקו, ואמר כי פקידי הגבול או אנשי המשרד לביטחון הפנים לא צריכים להתנהג כך.

חיילי משמר הגבול מכים מהגרים עם שוט (צילום: Getty Images)

חואן גונזלס, המנהל הבכיר של המועצה לביטון לאומי של ארצות הברית, הגיע לביקור רשמי בהאיטי בן יומיים, שם שוחח עם מנהיגים מקומיים על נושא ההכירה וסוגיות אחרות.

"אני רוצה להגיד שזה היה עוול, שזה היה לא בסדר", אמר. "לאנשים הגאים של האיטי, ולכל מהגר אחר, מגיע יחס מכבד".

לדבריו של גונזלס, כמות המהגרים שהתכנסו לאורך הגבול היה מקרה חירום של בריאות הציבור. לכן, הוא פנה לתושבי האיטי ואמר שמי שחושב לעזוב את המדינה, מציב את חייו בסכנה. "הסכנה גדולה מדי", אמר.

כזכור, ממשלת ארצות הברית גונתה על המדיניות והיחס שלה כלפי המהגרים מהאיטי, בעיקר כאשר תמונות של אנשי אכיפת החוק הרכובים על סוסים, היכו מהגרים עם שוטים על מנת לא לאפשר להם לחצות אל תוך שטח ארצות הברית.

לאחרונה, גונזלס נפגש עם בריאן ניקולס, עוזר מזכיר ארה"ב לענייני חצי הכדור המערבי, על רקע הגירושים מהגבול – שכזכור, מאז ה-19 בספטמבר, ארצות הברית גירשה כ-4,600 מהגרים מדל ריו ב-43 טיסות. כך על פי נתונים של המשרד לביטחון הפנים.

עשרות אלפי מהגרים מהאיטי התמקמו מתחת לגשר דל ריו, טקסס (צילום: רויטרס)

בפגישה בין גורמים בכירים, בהם ראש ממשלת האיטי אריאל הנרי, ניקולס אמר שהם שמעו מהגרים רבים המדברים על האתגרים העומדים בפני האיטי, וציין כי יש הסכמה "מפתיעה" על פתרונות אפשריים.

"אין פתרון עבור המדינה ואנשי האיטי שיגיע מבחוץ", אמר ניקולס כאשר התייחס לביקורת על המעורבות האמריקנית ומדינות אחרות בענייני האיטי, בעודה מנסה להתאושש מרעידת אדמה ומההתנקשות בחייו של נשיא המדינה בחודש יולי האחרון. "עם זאת, אנחנו, בארצות הברית, מחויבים לספק לעם ההאיטי את התמיכה הדרושה להם כדי להצליח וליישם את החזון שלהם", הוסיף.

"עתידה של האיטי תלויה באנשים שלה. ארצות הברית מחויבת לעבוד עם תושבי האיטי כדי לתמוך בהם להחזיר את השגשוג והביטחון לארצם", אמר ניקולס. עוד ציין הבכיר כי צוות טכני של משרד החוץ האמריקני של מחלקת הסמים ואכיפת החוק הבינלאומי, יבקר בשבוע הבא בעוד האיטי נאקת בעלייה באלימות בעקבות התעצמות הכנופיות. 

YOU MIGHT ALSO LIKE