הוואי: בני זוג מקליפורניה נעצרו בחשד שזייפו בדיקות קורונה
רשויות החוק עצרו את השניים לאחר שזייפו את הבדיקה השלילית המאפשרת להם לקבל פטור מחובת הבידוד, ועל כן הם גורשו בחזרה לקליפורניה. התקרית מצטרפת לשורה ארוכה של אירועים דומים שהתרחשו בהוואי מאז פרוץ המשבר אשתקד

בני זוג מלוס אנג'לס נעצרו השבוע בהוואי, וזאת בחשד שזייפו אישורי בדיקה שלילית לקורונה כדי לקבל פטור מהמדיניות המחייבת כניסה לבידוד.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

שני הנוסעים - לאזאר הייוורד בן ה-34 ורייבן רנדל בת ה-33 - הגיעו למדינת האיים ביום שלישי האחרון. לפי המשטרה המקומית, בני הזוג הגיעו בטיסת אמריקן איירליינס מלוס אנג'לס לעיר ליהואה.

כזכור, החוק בהוואי קובע כי כלל המגיעים למדינת האיים נדרשים לשהות בבידוד ביתי במשך עשרה ימים. עם זאת, ניתן לקבל פטור לבידוד במידה שאותו נוסע התחסן 'באופן מלא' בארצות הברית, או לחילופין באמצעות הצגת בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני ההמראה (בדומה לטיסות בינלאומיות).

הנוחתים בהוואי נדרשים למלא שאלון ולהעלות את התעודה הנדרשת (חובת ההתחסנות או הבדיקה השלילית) לאתר אינטרנט ייעוודי לכך. 

במקרה של היוורד ורנדל, הם אכן העלו את המסמכים - אולם בבדיקה שנעשתה התגלה כי מדובר בזיוף של אישורי הבדיקה.

בני הזוג שנעצרו השבוע, לאזאר היוורד ורייבן רנדל (צילום: משטרת ליהואה)

רשויות החוק במדינה עצרו את בני הזוג, והחזירו אותם לנמל התעופה בליהואה - שם הם הועלו לטיסה בחזרה ללוס אנג'לס.

פרשה זו מצטרפת לשורה ארוכה של תקריות דומות שהתרחשו בהוואי בחודשים האחרונים. כך למשל, בתחילת חודש ספטמבר דיווחנו על המקרה של קלואי מרוזק - צעירה מאילינוי שנעצרה בהוואי לאחר שהגיעה למדינה והציגה תעודת התחסנות מזויפת, וזאת לאחר שהתגלתה שגיאת כתיב בשם החיסון שהיא כביכול קיבלה.

הנוסעת הגיעה להוואי ביום שני ה-23 באוגוסט, אך רשויות החוק בהוואי פתחו בחיפושים אחריה כאשר גילו ששם החיסון שנכתב על התעודה המזויפת היה "מאדרנה", ולא "מודרנה" ("Maderna", ולא "Moderna").

עוד דווח כי המשטרה התקשתה למצוא את התיירת הצעירה מכיוון שהיא סיפקה להם מידע שגוי בנוגע לבית המלון שבו היא צפויה לשהות. בפועל, היא נעצרה רק כעבור מספר ימים, כאשר שבה לנמל התעופה בהונולולו, כדי לעלות על טיסת החזור לשיקגו.

הצעירה שנעצרה בהוואי, קלואי מרוזק, לצד התעודה עם הכיתוב 'Maderna' (צילום: מח' ביטחון הציבור בהוואי)

על גבי תעודת ההתחסנות המזויפת נכתב כי הצעירה כביכול התחסנה בדלאוור, אולם בבדיקה שנעשתה מול רשויות הבריאות במדינה התגלה ששמה לא רשום באף מערכת.

כעת, מרוזק צפויה לעמוד לדין בגין החזקת תעודה רפואית מזויפת, וכניסה להוואי בניגוד להנחיות רשויות הבריאות. ביהמ"ש קבע כי היא תוכל להשתחרר בערבות בעבור אלפיים דולר, אך לא ברור אם התאפשר לה לעזוב את מדינת האיים.

YOU MIGHT ALSO LIKE