טראמפ תוקף בחריפות את העדויות בקונגרס על הנסיגה מאפגניסטן: "שכל של ילדים"
הנשיא לשעבר התייחס לדברים של בכירי מערכת הביטחון בסנאט, וכתב בין היתר: "ביידן והאלוף מילי באחד המהלכים הצבאיים המטומטמים ביותר בהיסטוריה"

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ אמר כי הנסיגה מאפגניסטן "תוכננה על ידי שכל של ילדים", בהתייחסותו לעדות של שר ההגנה ויו"ר המטות המשולבים, אשר אמרו כי הם המליצו לנשיא להשאיר 2,500 חיילים במדינה כדי למנוע מהטליבאן לתפוס את השלטון.

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

"הנסיגה המושחתת והלא כשירה מאפגניסטן לא הייתה קשורה לממשל הקודם או לדברים שקרו 'מלפני 20 שנה' (מלבד שלא היינו צריכים להיות במזרח התיכון מלכתחילה!)", כתב הנשיא טראמפ בהצהרה ששחרר. "'הנסיגה' הנוראית הזאת קרתה במיוחד מכיוון שהצבא הוצא לפני אזרחים אמריקנים וציוד צבאי ברמה הגבוהה ביותר בכל העולם בשווי 85 מיליארד דולרים".

"הנסיגה הזאת תוכננה על ידי מוח של ילד, ורק ממשל ביידן אחראי לכך", הוסיף הנשיא ה-45. כזכור, הנשיא ביידן טען כי ידיו היו קשורות בעקבות הההסכם שנחתם בפברואר 2020 על ידי ממשל טראמפ.

בעדות בפני הסנאט, שר ההגנה לויד אוסטין הגן על הנסיגה כאשר טען כי החזקת כוחות באפגניסטן עד סוף אוגוסט "הייתה מסכנת את עמנו במשימה שלנו. שהייה ארוכה יותר ממה שעשינו הייתה הופכת את זה אפילו יותר מסוכן לאנשינו, ולא היה משנה משמעותית את מספר המפונים שיכולנו להוציא".

בתגובה, טראמפ אמר: "כשעזבתי את המשרד, הטליבאן הוחזק במפרץ, היה לנו את כל הזמן שרצינו, לא הייתה סיבה למהר, אף חיל לא נהרג או נורה במשך למעלה מ-18 חודשים, ואם הם לא עמדו בתנאים מסוימים – היינו פוגעים בהם מאוד. אבל אז ביידן והאלוף מילי הסיגו את הצבא באחד המהלכים הצבאיים המטומטמים ביותר בהיסטוריה. כל כך עצוב עבור האומה שלנו".

יו"ר המטות המשולבים, הגנרל מארק מילי, ושר ההגנה אוסטין, בסנאט (צילום: AP)

בהצהרה נוספת שפרסם, טראמפ תייחס לדבריו של מילי בסנאט, שחשף כי הוא שוחח עם עיתונאים ועורכים של עיתונים משפיעים כמו 'הוושינגטון פוסט' או ה'וול סטריט ג'ורנל'. בהצהרה של הנשיא לשעבר, טראמפ ביקר את דבריו של יו"ר המטות המשלובים: "אין פלא שהנסיגה מאפגניסטן הייתה כזה אסון. הגנרל מילי בילה את כל זמנו בשיחהה עם כותבי ספרים. זה לא חייל או גנרל, זה סוכן יחסי ציבור. אמריקה תמשיך להפסיד עם מילי וגנרלים שרק מחפשים להיות כוכבי טלוויזיה".

הנשיא לשעבר פרסם הצהרה נוספת, בה סתר את הדיון בסנאט במסגרת החקירה סביב המהומות בקפיטול ב-6 בינואר. "במקום הוועדה הפוליטית של הדמוקרטים השמאלנים, הקונגרס צריך להקים ועדה לנסיגה ההרסנית מאפגניסטן, כדי להבין מה השתבש, מדוע כל כך הרבה מהלוחמים שלנו נהרגו, ומדוע כל כך הרבה כסף (85 מיליארד דולרים) בדמות נשק וציוד צבאי, נותרו מאחור לשימוש הטליבאן", כתב טראמפ.

"זה ללא ספק משהו שצריך לחקור יותר", המשיך. "13 גיבורים אמריקנים מתו, מיליארדי דולרים של ציוד, ומאות אמריקנים שנותרו מאחור באפגניסטן עם הטליבאן".

YOU MIGHT ALSO LIKE