הזן ההודי או החשש להדביק קרובי משפחה? המתלבטים בארה"ב מספרים מדוע בחרו להתחסן
סקר חדש שפורסם היום חושף מהם הגורמים המרכזיים המובילים להחלטה להתחסן במהלך הקיץ, חודשים ארוכים לאחר שהחיסונים הפכו לזמינים עבור האוכלוסייה הבוגרת. השכיחות של הווריאנט דלתא והעומס בבתי החולים דורגו כשתי הסיבות העיקריות. לעומת זאת, רק 15% סיפרו שבחרו להתחסן לאחר הענקת אישור מלא מצד ה-FDA

שלוש הסיבות המרכזיות שמובילות את תושבי ארצות הברית להתחסן במהלך החודשים האחרונים הן הזינוק בתחלואת הקורונה שנגרמה בעקבות הווריאנט 'דלתא', העומס בבתי החולים ברחבי המדינה והיכרות אישית עם מישהו שנדבק בנגיף וחלה בצורה קשה. כך עולה מסקר חדש שפורסם מוקדם יותר היום (שלישי).

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

מדובר בסקר של קרן משפחת קייזר (Kaiser Family Foundation, או KFF - מלכ"ר שבעבר היה קשור לרשת בתי החולים קייזר פרמננטה) שביקש לבחון את הסיבות המרכזיות שהובילו להחלטה להתחסן בשלב מאוחר יותר (לאחר ה-1 ביוני 2021).

חשוב לציין כי חלק מהמשיבים הצביעו על מספר סיבות שהובילו לכך שהם התחסנו. כך למשל, 39% מהמשיבים ציינו את הווריאנט 'דלתא' של הנגיף כאחת הסיבות להתחסן. 38% הצביעו על התפוסה המלאה בבתי החולים ואילו 36% סיפרו שהם מכירים מישהו (בדרך כלל קרוב משפחה או חבר) שחלה בצורה קשה או מת בעקבות הידבקות בקורונה.

35% ציינו כי אחד הגורמים שהובילו להחלטה להתחסן הוא הרצון לעשות דברים שבהם קיימת חובת התחסנות, למשל לטייל או להגיע לצפות במשחקי ספורט. כמו כן, 19% מהמשיבים סיפרו שהם מתחסנים מכיוון שמקום עבודתם דורש זאת.

באופן מפתיע ביותר, רק 15% מהמשיבים סיפרו שבחרו להתחסן בעקבות החלטת מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) להעניק אישור מלא לחיסון לקורונה שפותח ע"י פייזר.

קרן משפחת קייזר פרסמה את הסקר הבוקר (צילום: KFF)

"אין דבר שמספק מוטיבציה גדולה יותר להתחסן מאשר לראות קרוב משפחה, חבר או שכן שמת או מאושפז במצב קשה בעקבות הידבקות בנגיף הקורונה, או לחילופין שבית החולים המקומי לא יוכל להעניק טיפול מציל חיים כי אין מספיק מקום", אמר דרו אלטמן, מנכ"ל ונשיא הקרן.

עוד מסר אלטמן כי "ברגע שאיום תיאורטי הופך לאיום ממשי וברור, אנשים נוטים להגן על עצמם ולפעול כדי להגן על הסביבה".

בסקר עצמו השתתפו יותר מ-1,500 אמריקאים שהתחסנו מאז ה-1 ביוני, והוא נערך מוקדם יותר החודש (בין ה-13 ל-22 בספטמבר). 

בכל הנוגע להססנות להתחסן, הסקר מצא כי נמצא קשר ישיר בין השיוך הפוליטי למשיב לבין ההחלטה האם להתחסן. כך לדוגמה, בזמן ש-90% מהמשיבים המזוהים כדמוקרטים סיפרו שהם קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת, בקרב המשיבים המזוהים עם המפלגה הרפובליקנית הנתון צונח ל-58%. בקרב המשיבים שמגדירים את עצמם כעצמאיים (מבחינה פוליטית), 68% סיפרו שקיבלו לפחות זריקת חיסון אחת.

בעשרת החודשים שעברו מאז החל מבצע החיסונים הלאומי בארה"ב, 213,657,193 אמריקאים (64.4% מהאוכלוסייה) קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת, ו-183,888,907 איש, או 55.4% מהתושבים, מחוסנים "באופן מלא".

בקרב הזכאים להתחסן (בני 12 ומעלה), 75.3% קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת ו-64.8% מחוסנים באופן מלא.

ניתן לעיין בסקר שפורסם ע"י קרן משפחת קייזר כאן.

YOU MIGHT ALSO LIKE