המזכיר לביטחון הפנים: 1 מכל 5 המהגרים בדל ריו היו "חולים"
מיורקס התייחס לקושי של הרשויות בהתנהלות אל מול אלפי המהגרים שהתמקמו בטקסס: "כאשר מדברים על 7,500 אנשים מדי יום – המערכת לא בנויה לסביבת קורונה"

המזכיר לביטחון הפנים, אלחנדרו מיורקס, אמר כי "שיעור המחלות" בקרב מהגרים בלתי חוקיים שהגיעו לגבול ארה"ב-מקסיקו בחודשים האחרונים עומד על "כ-20 אחוזים" – ימים אחדים לאחר שהודה כי אלפי מהגרים מהאיטי, שהתרכזו מתחת לגשר בדל ריו, לא נבדקו לקורונה.

מהגרים מהאיטי בדל ריו, טקסס (צילום: Getty Images)

"כאשר מדברים על 7,000 או 7,500 אנשים שמגיעים לגבול מדי יום, אם מסתכלים על המערכת הזו, היא לא בנויה לסביבת קורונה, בה נדרש בידוד", אמר אתמול (שני) מיורקס.

מיורקס לא ציין אם "המחלות" אליהן הוא התכוון הן בהכרח קורונה, אך הוסיף כי הוא לא ציפה ל"עלייה הטרגית של גרסת הדלתא במהלך החודשים האחרונים". "לקחנו צעד אחורה בגלל זה. לא ציפיתי להיות בסוף ספטמבר במקום שאנחנו נמצאים בו".

כזכור, ביום שישי הסתיים מבצע הפינוי מתחת לגשר המקשר בין דל ריו שבטקסס לסיודאד אקוניה שבמקסיקו, פחות משבוע לאחר שכ-15,000 מהגרים, רובם מהאיטי, התמקמו שם.

באותו היום, כאשר הוצהר שכל המהגרים פונו מהמקום, מיורקס הודה כי "לא בדקנו את האנשים שם. אנחנו לא יודעים, אני לא יודע, אם מישהו היה חולה בקורונה. בהחלט היו לנו כמה אנשים שחולים, לא בהכרח בקורונה".

מוקדם יותר השבוע, מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן סאקי, הגנה על ההחלטה שלא לבדוק או לחסן את המהגרים נגד הקורונה, ואמרה לעיתונאים כי המהגרים "לא התכוונו להישאר כאן לתקופה ארוכה".

בטיסות הגירוש שביצע ממשל ביידן, 3,936 האיטים הוחזרו לארץ מוצאם. עם זאת, על פי המזכיר לביטחון הפנים, הודה כי כ-12,000 אחרים שוחררו בתוך שטח ארצות הברית, והם ממתינים לדיון בבית המשפט להגירה בעניינם.

YOU MIGHT ALSO LIKE