ראש ממשלת האיטי מזהיר מפני גל מהגרים נוסף: "בני אדם תמיד יימלטו מסבל"
אריאל הנרי התייחס למשבר בגבול ארה"ב-מקסיקו, ואמר כי כל עוד יש פער גדול בין מדינות, "אבות ואמהות תמיד ישאפו להציע לילדיהם תנאי מחייה טובים יותר"

עשרות אלפי המהגרים מהאיטי, שהתמקמו בגשר הבינלאומי בדל ריו, טקסס, כבר פונו לחלוטין – אך נראה כי זה לא הסוף, בעיקר לאחר שראש ממשלת האיטי, אריאל הנרי, הזהיר מנהירה נוספת.

מהגרים מהאיטי במקסיקו סיטי (צילום: Shutterstock)

לפני נאומו בעצרת הכללית של האו"ם ביום שבת, הנרי התייחס למשבר הגבול, והזכיר כי "מדינות רבות שמשגשגות היום, נבנו באמצעות גלי מהגרים ופליטים".

לדברי ראש ממשלת האיטי, אי השוויון הגלובלי הוא המניע העיקרי למשברים כאלה. "הבעיה של המהגרים חייבת להזכיר לנו שבני אדם, אבות ואמהות, תמיד יימלטו מסבל ומעימותים, וישאפו להציע לילדים שלהם תנאי מחייה טובים יותר", אמר. "ההגירות יימשכו, כל עוד יש עושר על פני כדור הארץ, בעוד שרוב אוכלוסיית העולם חיה במדויק".

חלק מהמגרים גורשו להאיטי בכוח, אחרים שוכנעו לחצות את הגבול בחזרה למקסיקו. כמה אלפים נשארו בארצות הברית, ולהם תהיה את ההזדמנות להוכיח בפני שופטי ההגירה כי הם ראויים להישאר בארה"ב.

ראש ממשלת האיטי, אריאל הנרי, מזהיר מפני גלי מהגרים נוספים

עבור רבים מהם, השבוע האחרון היה רק קושי אחד נוסף בסדרת אתגרים שהחלו לפני מספר חודשים, עם ההתנקשות בנשיא המדינה ורעידת האדמה, ואף לפני שנים – אז אירע רעש אדמה חזק שהשאיר אחריו אסון הומניטרי כבד. כמה מהמגרים שהתמקמו בגבול בטקסס, הגיעו ממרכז ודרום אמריקה, אחרי שבחרו בשנת 2010 עקב הרעידה.

אך על פי מהגרים וארגוני הסברה שונים – גזענות, החמרת חוקי ההגירה והמשבר הכלכלי כתוצאה ממגפת הקורונה – אילצו האיטים שהתמקמו בצ'ילה ובברזיל לחפש דרך חדשה בחייהם. האתגרים הללו לא נעלמו, מה שמעלה את הסיכוי לגלי מהגרים נוספים. "הגירה של האיטים נמצאת באמריקה הלטינית כבר יותר מעשור", מסר משרד הפנים של צ'ילה לרשת סי.אן.אן.

YOU MIGHT ALSO LIKE