אלפי האיטים ברחו מהגבול אל תוך מקסיקו – כדי להיכנס לארה"ב בדרך אחרת
על פי הדיווחים, כ-5,000 מהגרים נמלטו מדל ריו כדי לא להתפנות בטיסות הגירוש – במטרה לחסוך כסף ולהיכנס לארה"ב בעזרת הקרטלים

אלפי מהגרים מהאיטי, שנמלטו מהמחנה המאולתר בדל ריו, טקסס, במקום שיגורשו לארץ מוצאם – בחרו להישאר בפרופיל נמוך במקסיקו בעודם מתכוננים לניסיון נוסף לחצות אל תוך שטח ארצות הברית.

מהגרים מהאיטי התמקמו בגבול טקסס-מקסיקו (צילום: AP)

ה'דיילי מייל' דיווח ביום שישי כי 5,000 המהגרים אשר נעדרים מדל ריו ברחו דרומה למקסיקו סיטי ומונטריי כדי להימנע מטיסות הגירוש של ממשלת ביידן – וכדי לנסות שוב להגיע לשטח ארה"ב.

"הם פשוט ברחו בחזרה במעלה הנהר ורצו. מאות ומאות מהם, אני אישית ראיתי את זה", אמר טוד בנסמן, בכיר במשרד לביטחון לאומי. "הם אמרו לי שהם בורחים בגלל טיסות הגירוש. אם הם רק ימצאו דרך להישאר במקסיקו, שיגעון הגירוש ייעלם, והם פשוט יעברו בשקט ממקום אחר, שבו אין תקשורת ואין מחנה. הם יחכו ליום אחר, ואז הם יעברו".

על פי הדיווחים, אלפי האיטים נראו רוכשים כרטיסי אוטובוס בסיודאד אקונה ביומיים האחרונים, ואומרים כי הם מתכננים להיעלם בזמן שהם מגייסים כסף כדי לחזור אל הגבול האמריקני ולחצות אותו. רובם טוענים כי הם לא יחזרו לגבול בדל ריו, אלא יקחו מסלול יקר יותר – הם יאספו כסף וישלמו לקרטלים כדי שיבריחו אותם דרך עמק ריו גרנדה או דרך אריזונה.

בתמונות שפורסמו ב'דיילי מייל', נראים כמה מהמגרים מתאספים בתחנה מרכזית, חלק מציגים כרטיסים למונטריי, עיר במרחק של קצת יותר מ-480 ק"מ דרומית לדל ריו. אחרים הציגו כרטיסים לנוגלאס – עיר גבול מקסיקנית שנמצאת רק כמאה ק"מ דרומית לאריזונה.

המזכיר לביטחון הפנים, אלחנדרו מיורקס (צילום: Shutterstock)

מוקדם יותר, המזכיר לביטחון הפנים, אלחנדרו מיורקס, הכריז כי המחנה המאולתר מתחת לגשר הבינלאומי בדל ריו, פונה לחלוטין מ-15,000 המהגרים שהתמקמו שם לפני כשבוע. 

מיורקס אמר לכתבים בבית הלבן כי על פי הערכות, כ-8,000 מהגרים חזרו למקסיקו "מרצון" לאחר שממשל ביידן החל לפנות את המאהלים ולהטיס מהגרים לארצם. הוא הוסיף כי עוד 2,000 מהגרים הוטסו בחזרה להאיטי ב-17 טיסות גירוש.

לדבריו של מיורקס, כ-30 אלף מהגרים נרשמו בדל ריו החל מה-9 בספטמבר, עם 15,000 מתחת לגשר בדל ריו בעת ובעונה אחת. נוסף לאלה שגורשו להאיטי ואלה שברחו למקסיקו, עוד 12,400 שוחררו לתוך ארצות הברית והם ממתינים לדיון בעניינם בבתי המשפט להגירה.

YOU MIGHT ALSO LIKE