השר לביטחון הפנים על תמונות השוטרים מכים מהגרים: לא רואה דבר פסול
תמונות הראו סוכנים משמר הגבול מרימים שוטים על מהגרים מהאיטי אשר מנסים לחצות את הנהר ממקסיקו לטקסס, מה שעורר סערה בקרב הדמוקרטים

השר לביטחון הפנים, אלחנדרו מיורקס, הכחיש היום (שני) כי סוכני משמר הגבול השתמשו בשוטים כדי למנוע ממהגרים מהאיטי לחצות את ריו גרנדה ולהגיע למחנה שהוקם מתחת לגשר טקסס - שם התאספו עשרות אלפי אחרים. 

שוטרי משמר הגבול מנסים להרחיק מהגרים מהאיטי עם שוטים (צילום: Getty Images)

תמונות וסרטונים שפורסמו ביום ראשון עוררו סערה כאשר שוטרי הגבול נראים רוכבים על הסוסים שלהם עם שוטים, במאמץ לשמור על המהגרים בצד הנהר של מקסיקו. דיווח בעיתון 'אל פאסו טייס' תיאר סוכן ש"הניף את השוט שלו באיום ורץ עם הסוס לעבר הגברים שבנהר". 

עם זאת, מיורקס ומפקד משמר הגבול, ראול אורטיז, טענו בפני עיתונאים בדל ריו כי על סמך צפיות ראשונות בתמונות ובצילומים, הם לא רואים דבר פסול בהתנהגות השוטרים. מיורקס הסביר שהשוטרים משתמשים במושכות ארוכות, ולא בשוטים, כדי לשלוט בסוסים, בעוד אורטיז ציין את הקושי להבחין בין מהגרים למבריחים. עם זאת הוסיף כי הוא יחקור את פעולות הסוכנים, כדי לוודא ששום דבר "לא מקובל" אירע. 

בינתיים, מחוקקים דמוקרטים זעמו על התמונות שהתפרסמו. "לא משנה אם הנשיא הוא דמוקרטי או רפובליקני, מערכת ההגירה שלנו מיועדת לאכזריות ודה-הומניזציה של מהגרים", צייצה אלכסנדריה אוקסיו-קורטז. "הגירה לא צריכה להיות פשע, וההפללה שלה היא המצאה יחסית חדשה. זה כתם על המדינה שלנו". 

שוטר משמר הגבול מנסה להרחיק מהגרים מהאיטי עם שוט (צילום: Getty Images)

רשידה טליב כתבה: "זה כל כך חולה, וסוכנות המכס והגבולות ימשיכו לפגוע בזכויות אדם אם לא נפסיק את זה עכשיו. להכות האיטים עם שוט, אשר נמלטים ממצוקה, מראה לך שלא ניתן לשנות את המערכת הזאת". 

ביום ראשון, כפי דווח, ארצות הברית החלה להוציא מספר טיסות ביום על מנת להחזיר את המהגרים שהתרכזו מתחת לטקסס אל האיטי. על פי גורמים רשמיים, יותר מ-6,000 הוחזרו כבר. "אני משיגים את המטרה שלנו. אנחנו מגיעים לשם בנקודה בה אנו יכולים לנהל את האוכלוסייה שם", אמר אורטיז. "אנחנו כבר רואים את זה הולך ופוחת במהירות, וזו המגמה שנמשיך לראות בימים הקרובים". 

מיורקס מסר כי 600 עובדי ביטחון הפנים, כולל משמר החופים, הובאו לדל ריו, עיר המונה כ-35,000 איש במרחק של כ-250 קילומטרים ממערב לסן אנטוניו. הוא הוסיף כי הוא ביקש ממשרד ההגנה עזרה במה שעשויה להיות אחד הפינויים המהירים והרחבים ביותר של מהגרים ופליטים מארצות הברית זה עשרות שנים. 

כמו כן, מזכיר ביטחון הפנים הזהיר את המהגרים כי "אם תגיעו לארה"ב שלא כחוק, נחזיר אותכם. המסע שלכם לא יצליח, ואתם תסכנו את חייכם ואת חיי משפחתכם. ממשל זה מחויב לפתח מסלולי הגירה בטוחים, מסודרים ואנושיים. זו לא הדרך לעשות זאת". 

YOU MIGHT ALSO LIKE