"הוא עדיין ישן": אילון מאסק לעג לביידן לאחר שהנשיא התעלם מהטיסה ההיסטורית של SpaceX
בעוד הנשיא טראמפ "חיבק" את מאסק וטען כי מדובר ב'גאון' שעל אמריקה להמשיך לטפח, נראה כי ביידן בחר להתעלם מההישג חסר התקדים של חללית SpaceX, מאסק לא נשאר אדיש

בעקבות הצלחת משימת החלל הפרטית Inspiration4, מנכ"ל SpaceX, אילון מאסק, הציע תשובה נחרצת כשנשאל מדוע הנשיא ג'ו ביידן מתעלם מההישג, כאשר אפילו מתחריו חגגו.

למרות שנמשכה שלושה ימים בלבד,  אפשר לחשוב שההישג ראוי לפחות להנהון מהבית הלבן.

אבל אחד מחסידיו של מאסק ציין כי "נשיא ארצות הברית סירב אפילו להכיר בארבעת האסטרונאוטים האמריקאים החדשים ביותר שעזרו לגייס מאות מיליוני דולרים לסנט ג'וד ... מה התיאוריה שלך מדוע זה?" שאל אותו עוקב.

"הוא עדיין ישן", השיב מאסק, וכנראה רומז למחצה בצחוק על כינויו של "דונלד טראמפ" 'סליפי ג'ו' עבור ביידן.

מלבד העובדה שכל הצוות אינו מקצועי, קצינת הרפואה של המשימה, היילי ארקנו, בן 29, הפכה לאסטרונאוטית האמריקאית הצעיר ביותר עד כה ולניצולת הסרטן הראשון עם איבר תותב שיצאה לחלל.

פרופסורית לגיאולוגיה ותקשורת מדעית, סיאן פרוקטור, בת ה-51, עשתה היסטוריה כטייסת החללית השחורה הראשונה אי פעם.

בנוסף, המיליארדר האמריקאי ג'ארד אייזקמן, שמימן באופן פרטי את ההשקה ושימש כמפקד המשימה, הצליח לגייס קרוב ל-150 מיליון דולר למחקר של סרטן ילדים במסגרת קמפיין צדקה.

Inspiration4 באה לאחר שתי טיסות חלל פרטיות בעלות פרופיל גבוה ביולי של איל ההון ג'ף בזוס ומייסד חברת וירג'ין המיליארדר הססגוני ריצ'רד ברנסון.

כמה מבקרים טענו כי מאסק לא צריך לקחת את זה אישית, כי גם ביידן לא בירך את ברנסון ובזוס.

עם זאת, אף אחד מהמיליארדרים לא ממש הקיף את כדור הארץ במהלך טיסותיהם, ולכן Inspiration4 נותרה המשימה הפרטית הראשונה במלואה שהובילה בני אדם לחלל מסביב למסלול כדור הארץ, תחום שהיה פעם של מעצמות העל בלבד.

YOU MIGHT ALSO LIKE