טראמפ על עשרות אלפי המהגרים בגבול טקסס: "המדינה הופכת לביוב אנושי"
הנשיא לשעבר העביר ביקורת על הממשל בטענה שהוא לא מטפל במשבר, כמו גם על "התקשורת המיינסטרים המושחתת, שלא נותנת תשומת לב למשבר הגדול בהיסטוריה של ארצנו"

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ התייחס למשבר החריף בגבול הדרומי של ארצות הברית, ואמר כי המדינה הופכת "לביוב אנושי" כאשר יותר מ-14,000 מהגרים מהאיטי מתרכזים במחנה מאולתר מתחת לגשר בטקסס.

עשרות אלפי מהגרים מהאיטי מתחת לגשר בדל ריו, טקסס (צילום: רויטרס)

"המספר הגדול ביותר בהיסטוריה של ארצנו של זרים לא חוקיים, זורם במיליונים. הם לגמרי לא נבדקים, הם יכולים לעשות מה שהם רוצים וללכת לאן שהם רוצים", אמר טראמפ בהצהרה. "המדינה שלנו הופכת במהירות לביוב אנושי. רוצחים, סוחרי סמים ופושעים מכל הסוגים והגדלים, הם חלק גדול מההגירה המאסיבית הזאת".

כאמור, יותר מ-14,000 האיטים התמקמו מתחת לגשר בדל ריו, טקסס, מאז השבוע שעבר - מה שהוביל את ממשל ביידן לסגור את הגבול, לנתב מחדש את התנועה, לפרוס עוד חיילי משמר הגבול ואף לארגן טיסות על מנת להחזיר את המהגרים לארצם. 

"עשרות אלפי אנשים מגיעים מהאיטי, ורבים כיום ממדינות באפריקה, אפילו יותר מדרום אמריקה", הוסיף הנשיא לשעבר. "שום דבר לא נעשה, והתקשורת המיינסטרים המושחתת כמעט ולא נותנת תשומת לב למה שאולי יהיה המשבר הגדול ביותר בהיסטוריה של ארצנו".

גורם בממשל האמריקני אמר לסוכנות הידיעות AP כי הטיסות המיועדות להחזיר את המהגרים להאיטי יכולות להתחיל כבר ביום ראשון, ואמר שיכולים להיות עד שמונה המראות ביום במטרה להרתיע אחרים מלהגיע לגבול ולבקש מקלט בארצות הברית. 

מהגרים מהאיטי בגבול הדרומי של ארצות הברית (צילום: איי.פי)

אריאל הנרי, ראש ממשלת האיטי, פרסם בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מודאג מהתנאים "הקשים ביותר" במחנה בגבול האמריקני, ואמר כי המהגרים ממדינתו יתקבלו בחזרה בברכה. "אנחנו רוצים להרגיע אותם שכבר ננקטו צעדים כדי לקבל אותם טוב יותר עם חזרתם למדינה, וכי הם לא יישארו מאחור", כתב. 

האיטי מתמודדת עם סדרה של משברים, כאשר המדינה מתאוששת מרעידת אדמה עוצמתית שהכתה בחודש שעבר, ומתמודדת עם חוסר יציבות פוליטית אחרי שנשיא המדינה ג'ונבל מואיז נרצח בביתו על ידי מתנקשים. כעת, ישנן חשדות למעורבות ראש הממשלה הנרי, כי היה מעורב בהתנקשות.

רבים מהמהגרים מהאיטי, הגיעו מדרום אמריקה - לשם הם ברחו לאחר רעידת האדמה ההרסנית בשנת 2010, אך הם לא הצליחו למצוא שם עבודה ולהשתקע. 

YOU MIGHT ALSO LIKE